Telewizja2014-11-21
2

Dziś Światowy Dzień Telewizji. „To medium, z którego najchętniej korzystają Europejczycy”

21 listopada z inicjatywy ONZ obchodzony jest Światowy Dzień Telewizji. Telewizor w krajach Unii Europejskiej ma aż 97 proc. gospodarstw domowych, a każdy jej mieszkaniec codziennie ogląda telewizję średnio przez 236 minut.

Święto Telewizji jest inicjatywą Organizacji Narodów Zjednoczonych wspieraną przez Unię Europejską Unię Nadawców (EBU), Stowarzyszenie Europejskich Nadawców Komercyjnych (ACT) oraz Stowarzyszenie Biur Reklamy Radia i Telewizji z siedzibą w Brukseli (EGTA).

Caroline Petit, zastępca dyrektora Regionalnego Centrum Informacyjnego ONZ, podkreśla, że Światowy Dzień Telewizji został ogłoszony jako coroczne święto w uznaniu rosnącego wpływu telewizji na osoby podejmujące decyzję i posiadające władzę.

- Siła telewizji leży w jej zdolności do krzewienia demokracji, zapewniania swobody wypowiedzi, jej wpływowi na innowacje oraz tworzeniu i wspieraniu różnorodności kulturowej - mówi Petit - Przez przyciąganie uwagi publicznej do konfliktów i zagrożeń dla pokoju i bezpieczeństwa, telewizja ma siłę w zwiększaniu zrozumienia głównych światowych problemów - dodaje.

- Widownia telewizji w większości krajów europejskich jest stabilna bądź rosnąca - mówi Franz Prenner, prezydent EGTA - Przeciętnie w Unii Europejskiej  widz codziennie ogląda telewizję przez 236 minut.  Co więcej ludzie uwielbiają oglądać programy za pośrednictwem urządzeń mobilnych, dzięki którym telewizja dopiero wchodzi w swój złoty wiek - dodaje.

Z danych udostępnionych przez EGTA wynika, że w Unii Europejskiej (bez Malty) jest 217,8 mln gospodarstw domowych z telewizorem, co oznacza, że odbiornik telewizyjny posiada 97,2 proc. wszystkich gospodarstw. W 56,3 proc. domów są dwa lub więcej telewizory, 34,9 proc. posiada urządzenie umożliwiające narywanie programów telewizyjnych na dysk twardy, a 20,1 proc. ma telewizor typu Smart TV. Aż 77,2 proc. z wszystkich telewizorów będących w europejskich domach ma płaski ekran.

Na mocną pozycję telewizji w Polsce wskazują dane Nielsen Audience Measurement. Wynika z nich, że w naszym kraju telewizor posiada 95,6, proc. gospodarstw domowych, zaś 66,7 proc. korzysta z płatnej telewizji.  W okresie od stycznia od końca października br. średni dzienny czas oglądania w Polsce wynosił 4 godziny i 14 minut, podczas gdy np. w analogicznym okresie 2010 roku było to 3 godziny 59 minut. Średni dzienny zasięg telewizji wzrósł w tym okresie z 71,3 proc. do 71,8 proc.

Zobacz tabelę

Dzisiaj wybrani nadawcy z Europy, Azji, Kanady, USA i Australii emitować będą 30-sekundowy spot, przypominający jaką ważną rolę pełni telewizja w informowaniu, edukowaniu i dostarczaniu rozrywki. Klip przedstawia fragmenty programów rozrywkowych, informacyjnych, kulturalnych, sportowych i filmów oraz zaprasza widzów do podzielenia się ich ulubionym momentem z telewizją w social media przy użyciu hashtag’ów #WeloveTV oraz #WorldTVDay.

Autor:pp

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas