Internet2003-07-24
0

E-maile przyczyną strat w przedsiębiorstwach?

Przeprowadzone niedawno badania ujawniły, że brytyjskie firmy tracą mnóstwo czasu i pieniędzy na przesyłanie niepotrzebnych e-maili

Przeprowadzone niedawno badania ujawniły, że brytyjskie firmy tracą mnóstwo czasu i pieniędzy na przesyłanie niepotrzebnych e-maili.

Nie chodzi tu o drażniący wszystkich spam, lecz bezsensowną pocztę, zastępującą np. krótkie rozmowy z innymi pracownikami biura. Według firmy Emphasis średni roczny koszt tej działalności wynosi ok. 10 tysięcy funtów na pracownika. Tyle bowiem przedsiębiorstwa płacą za czytanie, pisanie i transmisję nadmiarowej poczty.

Często zdarza się, że zanim pracownik przystąpi do wykonywania swych obowiązków, musi przeczytać od 30 do 40 wiadomości, a sytuację pogarsza fakt, że ok. 20% e-maili jest niespójnych, zbyt rozwlekłych bądź trudno je zrozumieć.

Innym ciekawym zjawiskiem, jakie wykryli autorzy raportu, okazało się wykorzystywanie poczty do... tzw. kopania dołków pod kolegami z firmy, na przykład przez dodawanie do listy odbiorców prywatnych pogawędek osób z kierownictwa. Według badaczy większość firm nie prowadzi działań ograniczających wymienione "nadużycia".

Autor:

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas