Radio2019-03-28
4

EBU: Oferta muzyczna Polskiego Radia w pierwszej piątce najpopularniejszych wśród europejskich rozgłośni publicznych

Europejska Unia Nadawców (EBU) ogłosiła statystyki międzynarodowej wymiany koncertowej w ubiegłym roku. Wynika z nich, że oferta muzyczna Polskiego Radia znajduje się w pierwszej piątce najpopularniejszych wśród europejskich radiofonii publicznych.

Według danych Europejskiej Unii Nadawców, koncerty udostępniane przez Polskie Radio zajmują piąte miejsce pod względem popularności na ponad 80 radiofonii, uwzględnionych w rankingu. Lepsza pod tym względem jest tylko oferta BBC oraz publicznych nadawców z Austrii i Niemiec. Produkcje muzyczne Polskiego Radia inni europejscy nadawcy wykorzystali 921 razy.
 
Najczęstszymi odbiorcami produkcji publicznej rozgłośni w 2018 roku były radiofonie z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii, Portugalii i Chin. W ubiegłym roku Polskie Radio udostępniło 111 koncertów do wymiany, które obejmują przede wszystkim muzykę klasyczną i jazzową.

- Polskie Radio zajmuje czołowe miejsce w Europie pod względem najchętniej zamawianych przez inne radiofonie ofert koncertowych - tłumaczy Pascale Labrie, kierująca departamentem muzyki EBU.

Pasma na podstawie oferty EBU

Udział w wymianie muzycznej to również możliwość poznania przez słuchaczy oferty innych rozgłośni publicznych, zrzeszonych w EBU. W ubiegłym roku Polskie Radio zamówiło koncerty innych nadawców 892 razy, zajmując pod tym względem pierwsze miejsce w rankingu.
 
Słuchacze Dwójki mogą zapoznać się z ofertą organizacji dzięki dwóm pasmom koncertowym oraz nocnej audycji Muzyczna Noc Euroradia. Od poniedziałku do piątku od 13.00 do 15.00 Program II Polskiego Radia proponuje ofertę muzyki live, a wieczorem – od 19.30 do 22.00 – koncerty symfoniczne, natomiast w soboty - operę. W nocy od 2.00 do 6.00 Dwójka uczestniczy w projekcie Notturno (Muzyczna Noc Euroradia) również można słuchać muzyki z oferty wszystkich stacji EBU.
 
Europejska Unia Nadawców działa na rzecz mediów publicznych, dążąc do utrzymania ich statusu na lokalnych i międzynarodowych rynkach. W jej skład wchodzi 117 organizacji medialnych z 56 krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, a dodatkowo 33 organizacje zrzeszone z Afryki, Azji, Oceanii i obu Ameryk.

W ub.r. wpływy Polskiego Radia z abonamentu rtv wzrosły o 20,3 proc. do 186,3 mln zł, a z reklam i sponsoringu - o 12,1 proc. do 67,77 mln zł. Dodatkowo publiczny nadawca dostał 46,5 mln zł rekompensaty abonamentowej z budżetu państwa. Szacunkowo osiągnął 18,5 mln zł zysku netto.

Autor:NB

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas