Reklama2012-10-09
5

Effie 2012 bez Grand Prix. Najwięcej nagród dla MEC, Mediacomu, Caratu i DDB

W tegorocznym konkursie Effie przyznano trzy złota, natomiast żadnego Grand Prix. Najwięcej nagród otrzymały domy mediowe MEC, Mediacom Warszawa i Carat oraz agencja reklamowa DDB Warszawa.

Dwa złota w tegorocznym Effie zostały przyznane w kategorii Long term marketing excellence. Agencja Red8 Advertising, dom mediowy PHD Media Direction i Carlsberg Polska otrzymały taką nagrodę za reklamy piwa Harnaś z cyklu „Po robocie nagroda się należy” (obejrzyj ostatnią z nich). - Po pierwsze: za odwagę…mówi się, że nie warto kopać się z koniem… no a co dopiero z Żubrem? Po drugie: za namalowanie komunikacją marketingową wyrazistego świata marki, który od lat angażuje. Po trzecie: za spójność i konsekwencję w kreowaniu tego świata we wszystkich elementach opowieści. Po czwarte: za umiejętną ewolucję charakteru bohatera marki, która może być inspiracją dla specjalistów zajmujących się wizerunkiem osób - uzasadnia tę decyzję jurorów Agnieszka Kwaśniewska, managing partner Saatchi & Saatchi Think Tank, przewodnicząca grupy jurorskiej oceniającej kategorie Long term, Limited budget, Media idea i Launch. Drugie złoto w kategorii Long term marketing excellence otrzymały agencja PZL, dom mediowy Maxus i Alior Bank za komunikację marketingową tego banku prowadzoną pod hasłem „Wyższa kultura bankowości” (zobacz ostatnią z tych reklam). - Twórcom tych kampanii należą się wyrazy szacunku za konsekwencję i udowodnienie, że można wyznaczać trendy przez kilka lat z rzędu. A także za poruszenie kategorii i stałe dbanie o to, żeby nie była zbyt ociężała - argumentuje Maciej Szczechura, członek zarządu Getin Noble Banku. Reklamy Alior Banku zdobyły już Grand Prix w Effie - w 2009 nagrodzono w ten sposób kampanię wprowadzającą ten bank na rynek (przeczytaj szczegóły).

Trzecie złoto w tym roku otrzymały agencja Publicis, dom mediowy Mindshare i wydawnictwo Presspublica - w kategorii Launch za przeprowadzoną wiosną ub.r. kampanię wspierającą start tygodnika „Uważam Rze” (przeczytaj więcej o tej akcji). - Marka „Uważam Rze” nie tylko zaistniała, ale obejmując pozycję lidera dokonała absolutnej rewolucji w swojej kategorii. Uważam, że to, co szczególnie cenne i pozostające poza wszelką kontrowersją, to fakt, że udało się pozyskać dla kategorii nowych konsumentów, czyli nakłonić znaczącą grupę Polaków do regularnej lektury - uzasadnia Agnieszka Kwaśniewska.

W tegorocznym Effie najwięcej nagród zdobył dom mediowy MEC: sześć srebr i dwa brązy. Natomiast projektom współprzygotowanym przez Mediacom Warszawa przyznano po trzy srebra i brązy, a tym współtworzony przez Carat - trzy srebra i dwa brązy. Agencja reklamowa DDB Warszawa otrzymała trzy srebra i brąz, a Publicis i BBDO Warszawa - po dwa srebra i brąz.

Te firmy zajęły czołowe miejsca w rankingu agencji i domów, w którym za wyróżnienia w poszczególnych kategoriach produktowych i specjalnych (oprócz Long Term Marketing Excellence) przyznawano następujące punkty: 16 za Grand Prix, 8 za złoto, 5 za srebro, 3 za brąz, i jeden za nominację, natomiast w kategorii Long Term Marketing Excellence (niebiorącej udziału w wyścigu o Grand Prix): 12 za złoto, 8 za srebro, 5 za brąz, i jeden za nominację.

>>> Alior Bank, „Uważam Rze” i Harnaś - „złote” kampanie Effie (case study)

Zobacz tabelę


Ogółem do tegorocznej edycji Effie zgłoszono 145 kampanii reklamowych, a nominowanych zostało 56. Wszystkie projekty oceniło 85-osobowe jury złożone z: pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych i niezależnych konsultantów, którego przewodniczącym był Grzegorz Wójcik, dyrektor ds. korporacyjnych MIH Internet Europe. Nagrody zostały wręczone podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim w Warszawie.

Zobacz tabelę

Autor:tw

Więcej informacji:Effie 2012, Effie

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas