PR 2015-10-13
7

Effie 2015: Grand Prix dla Wirtualnej Polski, DDB & Tribal i Starcom firmami roku

W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Grand Prix przyznano za kampanię nowej odsłony portalu Wirtualna Polska. W sumie wyróżniono 49 kampanii w 20 kategoriach, rozdając dziewięć 9 Złotych Effie. Najbardziej nagrodzoną agencją została DDB & Tribal, a domem mediowym - Starcom MediaVest Group.

Grand Prix za kampanię Wirtualnej Polski pod hasłem „#DziejesiewPolsce” otrzymały firmy Scholz & Friends (odpowiadająca za kreację reklam), ZenithOptimedia Group (planowanie i zakup mediów) i BNA (przygotowanie nowej identyfikacji wizualnej portalu). Kampania była prowadzona w dwóch etapach: przede wszystkim jesienią ub.r., a potem na początku br. Promowała nowy wizerunek i stronę główną Wirtualnej Polski.

- Ostatnie lata były w Polsce okresem wspaniałym, ale i pełnym skrajnych emocji. Nawiązując do budującego się poczucia dumy nas wszystkich z nas samych, zupełnie nowe medium postawiło na zupełnie nową odsłonę. Bardzo odważna kampania, a czasami wręcz ryzykowna, na światowym poziomie i będąca naprawdę nowym otwarciem. Zmieniła i odświeżyła markę - dała jej nowe życie. To też pierwsze tak widoczne wyróżnienie dla świata nowych technologii i nowych mediów - uzasadniło jury nagrodę dla kampanii Wirtualnej Polski.

W Effie Awards przyznano też dziewięć Złotych Effie: za kampanie „Albo realizujemy, albo snujemy” ING Banku Śląskiego (przygotowaną przez Brain, Lowe Media i Gong), „Smutny Autobus” (autorstwa K2, dla Centralnego Ośrodka Informatyki), „Trolle” promujące masło Finuu (Starcom, touchideas i PZL dla ZT Kruszwica), „Rio 2” (Vizeum i Posterscope Poland dla Imperial Cinepix), „Wybory” piwa Żywiec (DDB & Ttribal, Gong, Men at Work i Mediavest dla Grupy Żywiec), „IKEA Metod - Kuchnia na Twoją miarę” (MEC, Grey Worldwide Warszawa, K2 i Kalicińscy.com dla IKEA Retail), Nowy sposób sprzedaży win w małych sklepach pod marką Faktoria Win” (Dragon Rouge, Sztengreber i Futu Creative dla Eurocash), „W kuchni z Wedlem” (OMD i Grandes Kochonos dla Lotte Wedel) oraz „Zostań bohaterem w swoim domu” (Brain, Engine, Mediacom Warszawa i Starcom dla Leroy Merlin).

Ogółem w konkursie nagrodzono 49 kampanii w 20 kategoriach. Wśród agencji najwięcej nagród i nominacji otrzymała DDB & Tribal, a wśród domów mediowych - Starcom.

Zobacz tabelę

Do tegorocznej edycji Effie Awards agencje komunikacji marketingowej i reklamodawcy zgłosili 171 kampanii w 21 kategoriach. Prace oceniało 80-osobowe jury, podzielone na sześć grup jurorskich, pod przewodnictwem Sebastiana Mikosza. Zgłoszeniom przyznawano punkty w czterech obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.

Zobacz tabelę

Autor: tw

Więcej informacji: Effie, Wirtualna Polska, DDB & Tribal, Starcom

KOMENTARZE (7) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas