W tegorocznej edycji Effie Awards nagrodę Grand Prix otrzymały Publicis, MEC i TP SA za kampanię neostrady z Sercem i Rozumem. Agencją reklamową roku została Ogilvy, a domem mediowym roku - MEC.
Kampania neostrady TP, za którą agencja reklamowa Publicis, dom mediowy MEC i Telekomunikacja Polska dostały Grand Prix Effie Awards 2011, była prowadzona jesienią ub.r. W spocie promującym, że internet o prędkości do 20 Mb/s jest dostępny od 1 zł miesięcznie, Serce dopytuje Rozum, jak duża jest tak naprawdę ta szybkość.
- Nieczęsto zdarzają się formaty reklamowe, które tak skutecznie zmieniają postrzeganie marki, łatwo tłumaczą skomplikowane technicznie usługi, bawią silnie przenikając do świadomość. 6 października Randy Zuckerberg na spotkaniu w Warszawie powiedziała, że to najlepszy koncept kreatywny w Polsce - uzasadnia Wojciech Sobieraj, przewodniczący tegorocznego jury, na co dzień prezes Alior Banku. - Segment usług internetowych zmienia się bardzo szybko. Megabity, hajdifiniszyny, pakiety, abonamenty, ostatnie mile. Każdy konkuruje z każdym. Ceny zmieniają się codziennie. Klienci... czują się zagubieni. Kształcić, zainteresować, wzbudzić emocje. Zbudować spójną, logiczną, powtarzalną platformę komunikacji. Wyróżnić się. Stanąć poza, obok, ponad… Wygrać. A wszystko nie jako jakiś startupik, jakieś nowe coś, ale jako lider rynku… - wylicza.
>>> Serce i Rozum w reklamach TP (wideo case study)
Przypomnijmy, że reklamy z Sercem i Rozumem zostały też nagrodzone w tegorocznym konkursie KTR, w którym TP otrzymała tytuł marketera roku (zobacz szczegółowe wyniki). Ten format reklamowy jest wykorzystywany od ok. półtora roku.
W Effie Awards 2011 najlepszą agencją reklamową okazała się Ogilvy, a najlepszym domem mediowym - MEC. Te rankingi stworzono, przyznając 16 punktów za Grand Prix, 8 punktów za złoto, 5 - za srebro, 3 - za brąz, a jeden za nominację (przy czym w kategorii Long Term Marketing Excellence, która nie bierze udziału w wyścigu o Grand Prix, punktacja wyglądała następująco: złoto - 12 punktów, srebro - 8, brąz - 5, a nominacja - jeden).
Zobacz tabelę
>>> Gala Effie Awards 2011 (fotoreportaż)
Ogółem w Effie Awards 2011 przyznano dwie Złote Effie, 14 Srebrnych i 11 Brązowych. Do konkursu zgłoszono 103 kampanie reklamowe, z których nominacje otrzymało 38. Wszystkie nagrody wręczono wczoraj podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim.
- Druga edycja Effie, w której agencje i domy mediowe dokonywały wspólnych zgłoszeń, potwierdziła zasadność wprowadzonej rok wcześniej formuły. Generalnie należy pozytywnie ocenić jakość zgłoszonych prac. Warto podkreślić, że w przeważającej większości podawano w nich dane liczbowe odnoszące się do zamierzonych celów biznesowych, choć w dalszym ciągu zdarzyły się zgłoszenia, w których przed kampaniami stawiano jedynie efektywnościowe cele wizerunkowe, a wysokość ich realizacji podawano w formie zindeksowanej - komentuje Paweł Patkowski, ekspert z branży telekomunikacyjnej, FMCG i sportowej, który w konkursie przewodniczył jednej z grup jurorskich. - Nieco mniej pozytywnym zaskoczeniem jest wciąż niewielka liczba kampanii wykorzystujących w sposób innowacyjny działania social mediowe. A internet nadal jest bardziej wsparciem niż równorzędnym kanałem komunikowania. W przyszłości należałoby się spodziewać większej aktywności w tym obszarze - dodaje.