Reklama2020-09-30
22

87 nominacji do Effie 2020, najwięcej dla Wavemaker, Isobar i McDonald’s

W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards przyznano 87 nominacji. Wśród agencji mediowych najwięcej otrzymał Wavemaker, z agencji marketingowych - Isobar, a wśród reklamodawców - McDonald’s.

O nominacjach i nagrodach w tegorocznej edycji Effie Awards zdecydowało jury złożone z prawie 150 osób podzielonych na dziewięć grup. Przewodniczącym jury jest Tomasz Suchański, prezes i dyrektor generalny Żabka Polska.

W 24 kategoriach przyznano 87 nominacji. Spośród agencji mediowych 13 szans na nagrodę ma Wavemaker, po osiem - OMD i Starcom, a siedem - Spark Foundry. Jeśli chodzi o agencje marketingowe, siedem nominacji ma Isobar, po sześć - DDB Warszawa i McCann Worldgroup, a po pięć - Gong i Publicis.

Z kolei wśród reklamodawców pięć nominacji otrzymał McDonald’s, po cztery - ING Bank Śląski, IKEA i Philips, a po trzy - Maspex, Nestlé i Škoda.

Po raz pierwszy nominacje w konkursie Effie dostała spora grupa podmiotów: Aldi, Decathlon, Fundacja Podzielmy się, Innogy, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Nesperta (Semilac), Porsche, Provident, Rankomat, Recordati, Storytel, Bracia Sadownicy, Vitkac i Wonga.

Wszystkie nagrody zostaną przyznane podczas gali 16 listopada. Konkurs Effie Awards jest organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, portal Wirtualnemedia.pl jest jednym z patronów medialnych konkursu.

Nagrody Effie Awards przyznawane są dla najlepszych kampanii i rozwiązań marketingowych w oparciu o ich efektywność i wyniki biznesowe. Konkurs podzielony jest na 24 kategorie - dwanaście dotyczy produktów i usług, dwanaście kolejnych to kategorie specjalne.

W ubiegłym roku Grand Prix Effie Awards otrzymała Grupa Żywiec za kampanię "Chce się Ż" flagowej marki Żywiec. Agencją reklamową roku została VMLY&R Poland, agencją mediową Starcom. Grupa Żywiec dostała także wyróżnienie najbardziej efektywnej firmy 20-lecia, z okazji 20. rocznicy Effie Awards. Tytuły najbardziej efektywnych agencji 20-lecia trafiły do DDB Warszawa i Wavemaker.

W 23 kategoriach wręczono łącznie 6 złotych, 31 srebrnych i 19 brązowych nagród. Prace oceniło 138-osobowe jury pod przewodnictwem Katarzyny Kieli, prezes i dyrektor zarządzającej Discovery w regionie EMEA.

Autor:tw

KOMENTARZE(22)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas