Reklama2023-03-17
5

Ekipa z JR Holding wchodzi w produkcję muzyki. Inwestycja za 5 mln zł

Karol „Friz” Wiśniewski i January Ciszewski, fot. screen z Instagrama, materiały prasowe)Karol „Friz” Wiśniewski i January Ciszewski, fot. screen z Instagrama, materiały prasowe)

Influencerska Ekipa Holding i jej mniejszościowy akcjonariusz JR Holding za 5 mln zł planują kupić 8,9 proc. udziałów spółki Closer Music, kolejny 1 mln zł dołoży inwestor indywidualny. - Zamierzamy osiągnąć synergie ze zgromadzonymi wokół Ekipy influencerami i innymi spółkami z grupy - podkreśla January Ciszewski, prezes JR Holding.

W umowie term sheet ustalono, że należąca do Ekipa Holding spółka Ekipa Investments za 1 mln zł kupi 1,79 proc. udziałów Closer Music, tyle samo kupi inwestor indywidualny (nie podano jego personaliów), a JR Holding zapłaci 5 mln zł za 7,14 proc. walorów.

Obecnie 89 proc. udziałów Closer Music należy do Grupy IMS zajmującej się marketingiem sensorycznym.

Transakcje mają zostać zrealizowane po uzyskaniu przez Grupę IMS i inwestorów zgód swoich organów nadzorczych. - Term sheet zawiera również m.in. przyszłe zasady ładu korporacyjnego w Closer Music, zasady wynagrodzenia członków zarządu Closer Music, zwyczajowe prawa transakcyjne (m.in. anti-dillution, tag-along, drag along, prawo pierwszeństwa, lock-up) oraz kary umowne adekwatne i określone na warunkach rynkowych dla tego rodzaju transakcji - wyliczono w komunikacie.

Closer Music rozwija bazę piosenek

Closer Music zajmuje się produkcją własnych baz muzycznych do ich wykorzystywania i zarabiania na wielu polach eksploatacji. Na rzecz spółki przenoszone zostają autorskie prawa majątkowe do każdego utworu, prawa pokrewne, jak również prawo do wykonywania praw zależnych (w tym do dokonywania opracowań, np. remixów, mash-upów i inne) oraz zezwolenie na wykonywanie praw autorskich osobistych za uprawnionych lub zrzeczenie się wykonywania tychże praw przez samych uprawnionych. W portfolio Closer Music jest ponad 4 tys. utworów.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- Współpracujemy z czterema profesjonalnymi studiami produkcyjnymi na świecie, w których wynajęci przez nich artyści zajmują się pisaniem dla nas tekstów do piosenek i nagraniem wokali do naszych melodii. Potem piosenki te są w naszych studiach produkcyjnych miksowane i masterowane. Najlepszym naszym studiem w USA jest RealBlood Records/Blackwood Studios w Burbank/LA. Współwłaściciel i producent tego studia dostał za produkcje muzyczną Grammy Award - opisuje Michał Kornacki, prezes i główny akcjonariusz IMS.

Celem Closer Music jest zgromadzenie jak najszerszej biblioteki różnorodnych stylistycznie piosenek. Firma chce sprzedawać m.in. do reklam, filmów i publikacji w internecie, do odtwarzania w miejscach publicznych, firmom zajmujących się marketingiem sensorycznym oraz zarabiać na nich na platformach streamingowych.

Środki od nowych inwestorów przeznaczy głównie na rozbudowę aplikacji e-commerce, zwiększenie sił sprzedażowych i pozyskiwanie nowych klientów, działania marketingowe oraz dalszą rozbudowę baz muzycznych.

- Closer Music to kolejna w naszym portfelu spółka z sektora nowych mediów, tym razem działająca na rynku audio do wszechstronnych zastosowań komercyjnych. Dzięki kilku modelom monetyzacji posadanych utworów spółka ma duże szanse na sukces - przekonuje January Ciszewski, prezes JR Holding.

- Również ze względu na  współuczestniczenie w inwestycji spółki z Grupy Ekipa zamierzamy osiągnąć synergie ze zgromadzonymi wokół Ekipy influencerami i innymi spółkami z grupy. Pokazuje to, że mając w portfelu coraz więcej spółek, a zarazem koncentrując się na wybranych branżach naturalnie osiągamy wartość dodaną ze współpracy w gronie spółek portfelowych JR Holding - dodaje.

JR Holding w Ekipę zainwestował ponad dwa lata temu, obecnie ma 13,43 proc. jej akcji.

Ekipa zebrała 9 mln zł na inwestycje

Ekipa Investments ASI działa od początku ub.r. Ze sprzedaży 52,4 proc. swoich akcji pozyskała 9,3 mln zł (4,87 mln zł wyłożyła Ekipa Holding), zapowiedziała inwestycje w startupy na wczesnym etapie rozwoju (pre-seed i seed) działające w branżach nowych technologii i mediów, rozrywki oraz e-commerce. Na pojedynczy projekt zamierza przeznaczać od 250 tys. zł do 1 mln zł.

W ub.r. zainwestowała w marketplace Horex oferujący ponad 30 tys. kosmetyków od przeszło 1,2 tys. firm, a na początku br. zapłaciła 200 tys. euro za pakiet udziałów platformy INKsearch.co służącej do rezerwacji tatuaży.

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas