Youtuberska Ekipa zaprezentowała nową kolekcję swojej odzieży. Internauci zwrócili, że wzór na jednej z koszulek jest podobny do grafiki z t-shirtu szwajcarskiej marki premium Vetements.
Ubrania z nowej kolekcji pokazał na Instagramie Karol „Friz” Wiśniewski, najpopularniejszy z twórców Ekipy. Odzież i gadżety są sprzedawane przez Ekipę od kilku lat we własnym sklepie internetowym Ekipatonosi.pl.
Na jednej z koszulek, kosztującej 99,99 zł, jest grafika z dwoma buźkami połączonymi kreską symbolizującą uśmiech. Niektórzy internauci zwrócili uwagę, że podobna grafika, razem z napisem „Not happy not sad”, od jakiegoś czasu widnieje na t-shirtach szwajcarskiej marki Vetements.
Szybko pojawiły się zarzuty, że wzór został przez Ekipę skopiowany z koszulki Vetements. - Ekipa chyba nadal nie zrozumiała co złego zrobiła #wersow kradnąc logo i znów kradną, tym razem... nadruki na koszulkach. Popularny wzór "not happy not sad" marki Vetements już dostępny na stronie ekipatonosi - skomentował twitterowicz @EHomonto.
Zauważyłam twetta kogoś, że #ekipa znowu zerżneła pomysł na koszulki z internetu ( zdjęcie jest niżej) nie wiem czy oni już nie mają wyświetleń i nakręcają widownie aby zrobić drame , jak tak to wam się udało, jeszcze pewnie powiecie, że nie wiedziliscie ,że ściągnęliście pomysł. pic.twitter.com/7Ftp6gnXj1
— Palma 🏝 (@palmatoja) September 21, 2021
Pod koniec lipca Sylwester Wardęga zarzucił należącej do Ekipy influencerce Wersow, że przez dwa lata bez odpowiedniej licencji korzystała z logo z sową stworzonego przez francuskiego artysty. Zrezygnowała z tego na początku br., kiedy Wardęga wytknął jej, że skopiowała choreografię ze zdjęć zagranicznej influencerki.
Tydzień później członkowie Ekipy opublikowali długie wideo, w którym odpowiedzieli na szereg zastrzeżeń dotyczących ich działalności. Wersow twierdziła, że nie wiedziała, że trzeba wykupić taką licencję. Ponadto zamazała logo ze swoich starszych filmów na YouTubie.
Reklama | Lody Ekipa mogą zniknąć z rynku? Krakowski biznesmen próbuje zastrzec nazwę w Urzędzie Patentowym |
JR Holding wycenił Ekipa Holding na 144 mln zł
Za sprzedaż ich oferty reklamowej Ekipy odpowiada spółka Ekipa Management, natomiast firma Ekipa Holding obejmuje też sklep internetowy z odzieżą i gadżetami (zarządza nim spółka Ekipatonosi). Karol Wiśniewski podał, że w ub.r. Ekipatonosi osiągnęła ok. 10 mln zł przychodów i była rentowna, natomiast w br. notuje miesięcznie ok. 3 mln zł.
Ekipa Holding prowadziła negocjacje z notowanym na giełdzie studiem All In! Games dotyczące współpracy przy przygotowaniu i wydaniu gry wideo, przy czym nie podjęto właściwej współpracy. Podpisała natomiast ramową umowę z notowanym na giełdzie studiem T-Bull, tworzącym głównie gry mobilne, dotyczącą wydania przynajmniej dwóch gier.
W lutym br. JR Holding objął 12,3 mln akcji Ekipy Holding z nowej emisji, które stanowią 11,97 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu. W swoim raporcie za pierwszym kwartał JR Holding wycenił ten pakiet na 17,22 mln zł, co daje kapitalizację całej Ekipy w wysokości 143,8 mln zł. - W swoich raportach przy spółkach niepublicznych zawsze wyceniamy nasze akcje po cenie ostatniej emisji - wyjaśnił January Ciszewski podczas konferencji. - Moim zdaniem to bardzo ostrożna wycena - dodał.
W drugiej połowie czerwca Ekipa Holding sprzedała akcje nowej emisji za 10,38 mln zł, kupiło je 45 osób fizycznych i firm. Pozyskane środki spółka zamierza przeznaczyć w całości na rozwój.