Telewizja2015-08-14
1

Ekstraklasa 2015/2016 zyskała widzów. Hitem mecz Legia Warszawa - Wisła Kraków

Obecny sezon Ekstraklasy po czterech pierwszych kolejkach na kanałach nc+ gromadzi średnio 126 tys. widzów. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. piłkarskie rozgrywki zyskały 5 tys. widzów. Najchętniej oglądane są mecze pokazywane na antenie Canal+ Sport.

W okresie od 17 lipca do 10 sierpnia 2015 roku odbyły się cztery kolejki piłkarskiej Ekstraklasy. Średnia oglądalność wszystkich spotkań, pokazanych na antenie stacji platformy nc+, wyniosła 126,4 tys. widzów, co przełożyło się na 1,22 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. rozgrywki, pokazywane w kanałach nc+, zyskały 5 tys. oglądających. Wówczas śledziło je bowiem 121,3 tys. osób, a średni udział plasował się na poziomie 0,93 proc.

- Sezon wystartował bardzo efektownie. Kibice mogli obejrzeć wiele ciekawych, emocjonujących spotkań. Cieszy nas zaufanie widzów, którzy są z nami od lat i dzięki nowemu kontraktowi przez cztery kolejne sezony będą mogli oglądać Ekstraklasę w kanałach nc+. Największe hity gromadziły przed telewizorami ponad 200 tys. widzów, co jest bardzo dobrym wynikiem w przypadku kanałów premium - mówi nam Michał Kocięba, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej i PR kanałów sportowych nc+

Największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Legią Warszawa, a Wisłą Kraków z 9 sierpnia br., który średnio oglądało w Canal+ 223,7 tys. osób. Przełożyło się to na 2,19 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce w Canal+ zajął mecz Legia Warszawa - Podbeskidzie Bielsko-Biała (26 lipca; 158,8 tys. widzów; 1,43 proc. udziału), a na trzeciej pozycji uplasowało się spotkanie Górnika Łęczna z Legią Warszawa (2 sierpnia; 130,1 tys. widzów; 1,27 proc. udziału).

W Canal+ Sport największe audytorium zgromadziło spotkanie Lech Poznań - Lechia Gdańsk (25 lipca; 216,8 tys. widzów; 1,86 proc. udziału), a w Canal+ Sport 2 - mecz Pogoń Szczecin - Śląsk Wrocław (26 lipca; 65,5 tys. widzów; 0,65 proc. udziału).

Zobacz tabelę

W analizowanym okresie 8 z 10 najchętniej oglądanych meczy było transmitowanych na antenie stacji Canal+ Sport. Pozostałe dwa spotkania z czołowej dziesiątki pokazał Canal+.

Zobacz tabelę

Warto również dodać, że dwa spotkania z każdej kolejki Ekstraklasy 2015/2016 transmituje Eurosport 2. Powyższe dane nie obejmują wyników oglądalności meczów z tej stacji, bo dotąd ona nie udostępniła tych danych. W poprzednim sezonie wszystkie spotkania były na antenie kanałów platformy nc+.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas