Internet2015-06-07
4

Ekstraklasa.tv, Futbolowo.pl i 90minut.pl na czele serwisów piłkarskich, najmocniej przyciągają Realmadryt.pl i Weszlo.com (TOP15)

Wśród serwisów internetowych poświęconych piłce nożnej najwięcej użytkowników ma Ekstraklasa.tv, najwięcej odsłon generuje 90minut.pl, a na najdłużej każdego użytkownika przyciągają Realmadryt.pl, Weszlo.com i Fangol.pl. W czołowej piętnastce są też m.in. strony PZPN-u, Legii, Lecha, Barcelony i UEFA.

Piłka nożna jest najpopularniejszą dyscypliną sportu w naszym kraju, więc dotyczące jej treści są istotnymi częściami większości serwisów sportowych. Przy czym w statystykach Megapanelu PBI/Gemius wyniki całych witryn nie są już najczęściej rozbijane na sekcje tematyczne, więc przy serwisach sportowych nie wiadomo, jakie są statystyki działów piłkarskich. Wyjątkiem jest Sport.pl (należący do Grupy Gazeta.pl), w którym przy pomiarze Megapanelowym wyodrębniona jest m.in. sekcja Piłka - w marcu br. zanotowała 696,8 tys. użytkowników i 8,31 mln odsłon, a każdy odwiedzający korzystał z niej średnio przez 17 minut i 43 sekundy.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/onet-i-wirtualna-polska-z-czolowymi-serwisami-sportowymi-mocno-w-gore-sportowefakty-pl-i-przegladsportowy-pl-top10 ##

Zdecydowana większość serwisów stricte piłkarskich nie jest związana z czołowymi portalami, chociaż według danych z marca dwa pierwsze miejsca pod względem zasięgu zajęły strony należące do takich wydawców: Ekstraklasa.tv (wchodząca w skład Grupy Onet) i Futbolowo.pl (należące do Grupy Gazeta.pl)

Ekstraklasę.tv - na której publikowane są skróty meczów T-Mobile Ekstraklasy i magazyn podsumowujący każdą kolejkę rozgrywek - odwiedziło 672,2 tys. internautów, którzy wykonali 5,14 mln odsłon i spędzili na stronie średnio po 19:04 minuty. Zaznaczmy, że serwis jako jedyny z zestawienia jest promowany na dużym portalu (Onet.pl), ponadto w miesiącach przerwy w rozgrywkach T-Mobile Ekstraklasy (grudniu, styczniu, czerwcu i lipcu) notuje zdecydowanie niższą odwiedzalność. Witryna w podobnej formie będzie działać w najbliższych latach, ponieważ Grupa Onet-RASP kupiła prawa do pokazywania w internecie skrótów meczów Ekstraklasy w latach 2015-2019 (więcej o tym).

Futbolowo.pl to platforma pozwalająca klubom z niższych klas rozgrywkowych tworzyć i redagować swoje strony internetowe (działające w tej domenie i składające się na jej wyniki). W marcu miała 432,8 tys. użytkowników, 12,34 mln odsłon i 25:49 minuty średniego czasu korzystania przez internautów. Trzecim serwisem na liście należącym do dużego wydawcy jest Ekstraklasa.net (kontrolowana przez Grupę Polska Press).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-marcu-2015-roku ##

Wśród pozostałych stron liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon jest mające profil stricte informacyjny 90minut.pl - z 421,4 tys. użytkowników i 26,75 mln odsłon w marcu br. Natomiast najdłuższy średni czas spędzany przez każdego odwiedzającego zanotowały Realmadryt.pl (godzina i 27:08 minuty), publicystyczne Weszlo.com (godzina i 11:47 minuty) i rozrywkowy Fangol.pl (godzina i 3:30 minuty). Spora część analizowanych stron nie jest w Megapanelu objęta audytem site-centric, więc nie ma ich statystyk odsłon i czasu korzystania.

Oprócz polskiej strony Realu Madryt w rankingu znalazły się też serwisy innych klubów: Legii Warszawa (Legia.com), Lecha Poznań (Lechpoznan.pl) i FC Barcelony (Fcbarca.pl). Są też witryny organizacji futbolowych: dwie Polskiego Związku Piłki Nożnej (PZPN.pl i Laczynaspilkanozna.pl - ta druga została uruchomiona jesienią ub.r. wspólnie ze sponsorującym reprezentację Alior Bankiem) oraz strona UEFA.com.

Podobny profil jak Fangol.pl ma Magiafutbolu.pl - obie strony są oparte na mechanizmie znanym z Demotywatorów czy Kwejka: zamieszczają zabawne grafiki i klipy dodawane i oceniane przez internautów. Z kolei branżę prasową reprezentuje na liście serwis tygodnika „Piłka Nożna”.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/serwisy-z-humorem-bezuzyteczna-pl-przed-demotywatorami-i-kwejkiem-chociaz-przyciaga-slabiej-top10 ##

W zestawieniu nie uwzględniliśmy stron z nielegalnie udostępnianymi transmisjami i skrótami meczów lub linkami do nich, także dlatego że chociaż dominuje na nich futbol, to znajdują się też treści dotyczące innych dyscyplin.

Zobacz tabelę


Ekstraklasa.tv osiągnęła bardzo duży wzrost w porównaniu z marcem ub.r., kiedy była jeszcze wydawana przez Grupę TVN. Liczba użytkowników witryny zwiększyła się o 432,8 tys. (czyli o 180,7 proc.), odsłon - o 3,68 mln (251 proc. w górę), a średni czas korzystania - o 10:45 minuty (czyli o 129 proc.).

Z kolei Futbolowo.pl zanotowało spadek: o 83,5 tys. użytkowników, 3,19 mln odsłon i 2:31 minuty na przeciętnego użytkownika (to 16,2, 20,6 i 8,9 proc. w dół). Natomiast 90minut.pl przy minimalnie mniejszej liczbie odwiedzających miało o 3,75 mln odsłon więcej (16,3 proc. w górę) i nieznacznie krótszy średni czas korzystania.

Ekstraklasa.net i Fangol.pl przy mniejszej liczbie użytkowników niż przed rokiem (odpowiednio o 53,5 tys. i 66,7 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 921 tys. i 291,9 tys.). Weszlo.com zyskało w skali roku 9,4 tys. użytkowników i 1,6 mln odsłon, a Realmadryt.pl zanotował nieznaczne spadki - o 12,3 tys. użytkowników i 98,1 tys. odsłon.

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas