Telewizja2016-05-29
0

Ekstraklasę w nc+ oglądało średnio 106 tys. widzów. Hitem sezonu 2015/2016 mecz Lech Poznań - Legia Warszawa

Mecze Ekstraklasy w sezonie 2015/2016 w kanałach należących do platformy nc+ oglądało średnio 106 tys. widzów. Największą widownię piłkarskie rozgrywki gromadziły w Canal+, a ratingowym hitem było spotkanie Lech Poznań - Legia Warszawa.

Średnia widownia wszystkich meczów na kanałach platformy nc+ (Canal+, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2 i nSport+) w sezonie 2015/2016 (tj. w okresie od 17 lipca 2015 roku do 15 maja 2016 roku) wyniosła 106 tys. widzów. Przełożyło się to na 0,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,78 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez platformę nc+.

Stacja, w której spotkania Ekstraklasy 2015/2016 cieszyły się największą popularnością, to Canal+. Pojedynki pokazywane na tej stacji śledziło średnio 134 tys. widzów, co przełożyło się na 1,03 proc. udziału zarówno w grupie 4+, jak i w komercyjnej 16-49.

- Średnia widzów wszystkich meczów transmitowanych w kanałach nc+ z całego sezonu przekraczająca 100 tysięcy pokazuje, że Ekstraklasa jest ważnym i atrakcyjnym produktem dla naszych widzów. W minionym sezonie najlepsze spotkania można było oglądać w Canal+, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach oglądalności - mówi Paulina Smaszcz-Kurzajewska, dyrektor komunikacji i PR nc+.

111 tys. osób śledziło mecze w Canal+ Sport (dało to tej stacji odpowiednio 0,90 proc. i 0,82 proc. udziału). W Canal+ Sport 2 rozgrywki gromadziły średnio 52 tys. widzów (0,56 proc. i 0,39 proc. udziału), a w nSport+ - 50 tys. oglądających (0,41 proc. i 0,36 proc.).

Oglądalność Ekstraklasy w nc+

Zobacz tabelę

W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. rozgrywki, pokazywane w kanałach nc+, straciły 16 tys. oglądających. Wówczas śledziło je 122 tys. osób.

Największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Lechem Poznań, a Legią Warszawa z 19 marca br., który średnio oglądało w Canal+ 288 tys. osób. Przełożyło się to na 1,90 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Udział transmisji wśród widzów w grupie komercyjnej wyniósł 2,57 proc., z kolei udział spotkania wśród abonentów nc+ uplasował się na poziomie 7,65 proc.

Drugie miejsce w Canal+ zajął inny mecz Legii Warszawa z Lechem Poznań (25 października ub.r.; 283 tys. widzów; odpowiednio 1,79 proc., 2,22 proc. i 9,09 proc. udziału).

- Niezmiennie największym zainteresowaniem widzów cieszył się mecze z udziałem Legii Warszawa, a szczególnie rywalizacja zespołu ze stolicy z Lechem Poznań. W czołówce najchętniej oglądanych klubów oprócz wspomnianej dwójki były także: Lechia Gdańsk, Wisła Kraków i Cracovia - dodaje Paulina Smaszcz-Kurzajewska.

Na pozycji lidera oglądalności w Canal+ Sport uplasowało się spotkanie Lechia Gdańsk - Legia Warszawa (31 października ub.r.; 243 tys. widzów; 1,76 proc., 1,49 proc. i 8,76 proc. udziału).

W nSport+ największe audytorium zgromadził mecz Lechia Gdańsk - Podbeskidzie Bielsko-Biała (13 lutego br.; 88 tys. widzów; 0,64 proc., 0,57 proc. i 2,86 proc. udziału), a w Canal+ Sport 2 - Cracovia - Termalica Bruk-Bet Nieciecza (12 września ub.r.; 80 tys. widzów; 0,72 proc., 0,80 proc. i 3,46 proc. udziału).

Topowe mecze w poszczególnych stacjach nc+

Zobacz tabelę

6 z 10 najchętniej oglądanych meczów w analizowanym okresie było transmitowanych na antenie stacji Canal+ Sport. Pozostałe cztery spotkania z czołowej dziesiątki pokazał Canal+.

Zobacz tabelę

Niektóre spotkania Ekstraklasy 2015/2016 transmitował Eurosport 2 - powyższe dane nie obejmują wyników oglądalności meczów z tej stacji.

Mistrzostwo Polski zdobyła Legia Warszawa.

Ekstraklasa w kolejnych latach nadal pokazywana będzie w kanałach Canal+, należących do platformy nc+. Część spotkań trafi też na antenę Eurosportu 2.

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas