Radio2013-12-05
3

Emitel przez najbliższe trzy lata będzie prowadzić cyfryzację dla Polskiego Radia

Zarząd Polskiego Radia zatwierdził w środę wybór Emitela jako zwycięzcę przetargu na świadczenie mutipleksacji i dosył sygnału cyfrowego w aglomeracji warszawskiej i katowickiej. Informację tę potwierdził w rozmowie z nami Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy PR.

W ramach wygranego przetargu zorganizowanego przez Polskie Radio, Emitel od 1 stycznia 2014 przez okres najbliższych trzech lat zajmować się będzie m.in. tworzeniem infrastruktury oraz zapewnieniem przesyłu sygnału cyfrowego w technologii DAB+ na terenie aglomeracji śląskiej i warszawskiej. Stosowna umowa pomiędzy Emitelem a Polskim Radiem - zgodnie z prawem zamówień publicznych - ma zostać podpisana w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Jak podawała „Rzeczpospolita”, w przetargu organizowanym przez Polskiego Radio, oprócz Emitela udział brały jeszcze dwie firmy: Polskie Sieci Nadawcze i spółka Bcast.

We wrześniu br. Emitel jako jedyna firma złożył ofertę w pierwszym przetargu na obsługę cyfrową Polskiego Radia na terenie Katowic i Warszawy. W wyniku podpisanej umowy firma ta świadczy cyfrowe usługi emisji programów PR w systemie DAB+ od 1 października do końca bieżącego roku. Wcześniej Emitel prowadził dla Polskiego Radia testy sygnału cyfrowego (więcej na ten temat).

Zarówno w Warszawie, jak i w aglomeracji śląskiej w systemie DAB+ nadawane są: Jedynka, Dwójka, Trójka, Czwórka, Polskie Radio dla Zagranicy, rozgłośnia muzyczna (Radio Rytm) oraz newsowe Polskie Radio 24. Dostępne są także dwie rozgłośnie regionalne - w Aglomeracji Śląskiej - Radio Katowice, a w Warszawie - RDC. W przyszłym roku Polskie Radio chce rozszerzyć ofertę cyfrową o kanał naukowy (Radio Eureka), Radio Retro (skierowane do dojrzałych słuchaczy) i kanał adresowany do dzieci i rodziców (Radio Krasnal). W ciągu kilku lat Polskie Radio chce pokryć sygnałem cyfrowym cały kraj.

Andrzej Siezieniewski, prezes zarządu Polskiego Radia, ocenia, że cyfryzacja to w tej chwili najważniejszy projekt prowadzony przez PR. - Wejście na cyfrę to ogromna szansa dla Polskiego Radia. Przede wszystkim stworzy możliwość, aby nasze cztery podstawowe programy były słyszalne w całym kraju, co dziś nie jest możliwe, gdyż brakuje częstotliwości. Na chwilę obecną tylko Jedynka i Trójka mają zasięg ogólnopolski - podczas, gdy Dwójka i Czwórka nie docierają tak, jakbyśmy sobie tego życzyli, do wszystkich Polaków. (Program 2 ma 60 proc. pokrycia terytorialnego, a PR 4 zaledwie 17 proc.). Tę możliwość da cyfra, która pozwoli dotrzeć nie tylko z tymi czterema kanałami, ale także z kolejnymi programami - co oznacza, że stworzymy pełniejszą, lepiej już sprofilowaną ofertę. Dwa z tych kanałów są już zagospodarowane, trzy następne powinny pojawić się w przyszłym roku - mówił Andrzej Siezieniewski w wywiadzie udzielonym Wirtualnemedia.pl trzy tygodnie temu (więcej na ten temat).

Autor:Krzysztof Lisowski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas