Telewizja 2013-09-10
4

Eska TV wyprzedziła Polo TV, Viva ostro w dół

W sierpniu br. nowym liderem oglądalności wśród stacji muzycznych została Eska TV, spychając na drugie miejsce Polo TV i notując największy wzrost w zestawieniu. Na przeciwnym biegunie znalazła się Viva Polska.

Oba czołowe miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej.  Udział awansującej na pierwszą pozycję w rynku telewizyjnym Eski TV w sierpniu 2013 roku wyniósł 0,98 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on najbardziej w zestawieniu, bowiem o 96,2 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Z kolei z pozycji lidera na drugie miejsce spadł kanał Polo TV, którego udział jednak zwiększył się o 61 proc. i ostatecznie wyniósł 0,96 proc.

Na ostatnią pozycję podium z miejsca czwartego awansował kanał 4fun.tv. Jego udział w analizowanym okresie zmalał jednak o 21,3 proc. do poziomu 0,31 proc.

Natomiast z miejsca trzeciego na czwarte spadła Viva Polska. W zeszłym miesiącu jej wynik wyniósł 0,29 proc., po spadku o 35,4 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

>>> „Miłość na bogato” hitem w internecie, a nie na Vivie

Na ósmej pozycji znalazła się nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w badanym miesiącu wyniósł 0,04 proc.

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera w sierpniu br. zajęło MTV Polska, którego udział po wzroście o 1,4 proc. wyniósł 0,14 proc.

Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to nieco ponad 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu br.

Trzeba też dodać, że zasięg techniczny AXN Spin wynosi ok. 13,9 proc. gospodarstw domowych i jest znacznie mniejszy od zasięgu MTV Polska (ok. 50,6 proc.).

Zobacz tabelę


Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat liderem w sierpniu br. była stacja Eska TV, której udział wzrósł tutaj o 86,5 proc. do poziomu 2,86 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1,44 proc. udziału, do góry o 49,6 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do kanału 4fun.tv (1,08 proc., - 3,5 proc.).

Największym wzrostem w tym ujęciu (aż o 117,9 proc.) pochwalić się mógł kanał Rebel.tv. Z kolei najwięcej straciła stacja VH1 - było to 47,9 proc.

Zobacz tabelę


Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w sierpniu 2013 roku był program „Weekend ze Szwecją”, który na antenie Polo TV obejrzało 284 tys. widzów. Ogółem pozycje z tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły wszystkie miejsca.

Zobacz tabelę

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor: mk

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas