Spośród trzech ostatnich Mistrzostw Europy w piłce nożnej najwięcej widzów gromadziły mecze Euro 2004, jednak najchętniej oglądane spotkania emitowano podczas Euro 2008 z udziałem polskiej reprezentacji.
Mecze Euro 2000, nadawane w TVP1 oraz TVP2, oglądało średnio 4,29 mln widzów przy udziałach w rynku wynoszących 36,60 proc. w grupie wszystkich widzów oraz 37,12 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Euro 2000 to były pierwsze Mistrzostwa, których oglądalność mierzył Nielsen.
Zdecydowanie większą popularnością cieszyły się spotkania emitowane podczas Mistrzostw Europy w 2004 roku. Średnio oglądało je aż 5,13 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 41,09 proc. oraz 43,07 proc. Także emitowały je Jedynka i Dwójka. Z kolei mecze Euro w 2008 roku transmitowane przez Polsat notowały średnio 4,42 mln widzów przy udziałach odpowiednio na poziomie 35,52 proc. oraz 40,01 proc. (dane dotyczą tylko głównego Polsatu, mecze pokazywały też kodowane stacje Polsat Sport Extra i Polsat Sport, gdzie spotkania miały poniżej 100 tys. widzów).
>>> Rekordowa widownia meczu Polska-Grecja
Podczas Mistrzostw Europy w 2000 oraz 2004 roku najchętniej oglądanymi meczami były finały rozgrywek. Obejrzało je odpowiednio 8,81 mln oraz 9,56 mln widzów. Z kolei w 2008 roku trzy pierwsze miejsca zajęły mecze z udziałem drużyny reprezentacji Polski. Najwięcej widzów zgromadził mecz Niemcy- Polska, który zainteresował aż 10,32 mln osób. W Euro 2000 oraz 2004 Polska drużyna nie brała udziału.
Najwyższe wpływy z reklam miały Mistrzostwa emitowane w 2008 roku. Polsatowi przyniosły one aż 80,3 mln zł. Najniższe przychody były w 2004 roku - 21 mln zł, natomiast w 2000 roku wyniosły 41,8 mln zł (dane netto, bez rabatów, dotyczą meczów na żywo i powtórek).
Średnia oglądalność Mistorzostw Europy
Najpopularniejsze mecze Euro
Zobacz tabelę