Badania2008-07-02
0

Europejscy detaliści przewidują wprowadzenie płatnościelektronicznych i kas samoobsługowych

Połowa sprzedawców detalicznych w Europie uważa, że w najbliższejprzyszłości niezbędne będzie wprowadzenie płatnościelektronicznych, natomiast jedna piąta myśli podobnie o kasachsamoobsługowych. Przeprowadzone na zlecenie Visa Europe badanie"Sklep Przyszłości 2012-15" pokazuje najważniejsze trendy w tejbranży handlu.

Wprowadzenia skomputeryzowanych kas samoobsługowych oczekuje 22proc. detalistów w siedmiu krajach objętych badaniem, przy czymnajwiększy optymizm w tym względzie wykazali respondenci z Norwegii(25 proc. wskazań). Natomiast według 50 proc. ankietowanychwarunkiem koniecznym dla rozwoju różnych form zakupów obsługiwanychprzez samych klientów stanie się uruchomienie płatnościelektronicznych, takich jak karty wielofunkcyjne, łączące różneformy płatności (kredytowe, debetowe, lojalnościowe) (35 proc.wskazań) i płatności z wykorzystaniem telefonii komórkowej (33proc. głosów).

Detaliści europejscy przewidują też, że w relacjach z klientamii w staraniach o ich przyciągnięcie do sklepu coraz większegoznaczenia nabierać będzie również przestrzeganie zasad społecznejodpowiedzialności biznesu, takich jak redukcja zużycia materiałówopakowaniowych, zmniejszenie odpadów i obniżenie całkowitej emisjidwutlenku węgla. 41 proc. ankietowanych uważa, że do propagowaniazdrowej żywności wykorzystywane będą technologie elektroniczne -zarówno w sieci, jak i punktach sprzedaży. Natomiast udział handluinternetowego w całości sprzedaży badani ocenili na 19 proc.

Prawie 70 proc. detalistów sądzi, że w latach 2012-15 dalej będąprowadzić swoje sklepy, a w Niemczech odsetek przekonanych o tymwynosi 82 proc. Według ankietowanych w niedalekiej przyszłościprzybędzie sklepów większych, ale za to obsługiwanych przezmniejszą liczbę pracowników.

- Wyniki badania pokazują, że sklep przyszłości będziewykorzystywał całą gamę nowych technologii, zorientowanych na jedencel: większą wygodę klienta osiągniętą przez wyższy stopieńindywidualizacji usług sklepowych przekładający się na sukcesbiznesowy - ocenił Kelvin Smith, wiceprezes Visa Europe.

Zatytułowany "Sklep Przyszłości 2012-15" raport zostałsporządzony na zamówienie Visa Europe przez brytyjski ośrodekbadawczy Centre for Retail Research. Przedstawia on wyniki ankietyprzeprowadzonej wśród 300 dużych i średnich detalistów w siedmiukrajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii,Norwegii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Respondentów zapytano oprzewidywany przebieg głównych zmian w całym handlu detalicznym wlatach 2012-15.

Autor:tw

Więcej informacji:Visa

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas