Internet2014-06-27
1

Europejski rynek e-commerce był wart 363,1 mld euro w 2013 r., Polska na 15. miejscu (infografika)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W 2013 roku wartość europejskiego rynku e-commerce sięgnęła 363,1 miliarda euro, co oznacza wzrost o 16,3 proc. w porównaniu z rokiem 2012 - wynika z danych stowarzyszenia Ecommerce Europe.

Największym europejskim rynkiem e-commerce była w zeszłym roku Wielka Brytania, z obrotami na poziomie 107,1 miliarda euro. Kolejne były Niemcy (63,4 mld euro) i Francja (51,1 mld euro). Te trzy kraje razem wzięte odpowiadały za 61 proc. całego sektora.

Polska znalazła się w tym zestawieniu na 15. pozycji. Łączny przychód ze sprzedaży online sięgnął w naszym kraju 5,2 miliarda euro, w porównaniu do 4,1 miliarda euro w 2012 roku.

Ecommerce Europe prognozuje, że w 2014 roku wartość europejskiego rynku e-commerce wzrośnie do 425,5 miliarda euro, a w roku 2016 sięgnie 625 miliardów euro. W prognozie na bieżący rok dla Polski stowarzyszenie zakłada wzrost do 6,2 miliarda euro.


 

Autor:km

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas