Telewizja 2020-10-01
0

Eurosport Events ma 10-letnią umową z Międzynarodową Federacją Motocyklową

Spółka Eurosport Events (należąca do Discovery) podpisała 10-letnią umowę z Międzynarodową Federacją Motocyklową (FIM) na promocję imprez FIM Speedway na świecie. Umowa zacznie obowiązywać od 2022 roku. - Dzięki platformom Eurosportu i kluczowym nadawcom zewnętrznym możliwy będzie większy zasięg medialny -skomentował prezes FIM, Jorge Viegas.

Należący do Discovery Eurosport Events wygrał przetarg, mający wyłonić globalnego promotora żużla. Firma deklaruje, że wykorzysta swoje doświadczenie w promocji sportów motorowych oraz międzynarodową skalę Discovery, aby rozwijać żużel na całym świecie. Jako cele wymieniane są rozszerzenie kalendarza Speedway GP, rozwinięcie międzynarodowej dystrybucji dyscypliny na platformach telewizyjnych i cyfrowych, a także dotarcie na nowe rynki i podniesienie oglądalności „czarnego sportu”.

Umowa zakłada, że Eurosport Events ma nadzorować wszelkie kwestie operacyjnie i komercyjne wokół żużla, w tym zarządzanie prawami i ich dystrybucją na wszystkich platformach, produkcję telewizyjną, strategie sponsoringowe, a także działania marketingowe i promocyjne. Firma będzie także współpracować z lokalnymi partnerami w celu promocji żużla na poszczególnych rynkach, budowania zaangażowania fanów i maksymalizacji sprzedaży biletów.

- W 2019 roku FIM ogłosiła przetarg na promocję FIM Speedway Grand Prix World Championship w latach 2022-2031. Discovery i Eurosport Events zdobyły poparcie zarządu za innowacyjną propozycję w zakresie promocji sportu i relacji telewizyjnych. FIM z przyjemnością rozszerza współpracę z Discovery i Eurosport Events. Nowy obszar tej współpracy zapewni większy zasięg medialny dzięki platformom Eurosportu i kluczowym nadawcom zewnętrznym. – skomentował prezes FIM, Jorge Viegas.

- Oprócz naszego globalnego zasięgu medialnego, który był atutem podczas procesu przetargowego, zaproponowaliśmy FIM kompleksowe podejście do rozwoju dyscypliny: od mistrzostw świata juniorów, po Speedway GP i Speedway of Nations. Żużel jest jednym z nielicznych sportów motorowych organizowanych na stadionach w obecności tysięcy kibiców. FIM powierzyła nam niezwykle odpowiedzialne zadanie na kolejne 10 lat i z niecierpliwością czekamy na 2022 rok – podsumował François Ribeiro, Head of Eurosport Events

W drugim kwartale br. Discovery zanotował spadek przychodów o 12 proc. do 2,54 mld dolarów oraz zysku netto z 947 do 271 mln dolarów. Dużo mocniej zmalały wpływy koncernu poza USA, przychody reklamowe poszły w dół znacznie bardziej niż z dystrybucji.

Autor: jk

Więcej informacji: Discovery, Eurosport, żużel

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas