Liderem oglądalności wśród kanałów sportowych był w marcu br. Eurosport. Największy spadek zanotował natomiast zajmujący drugą pozycję Polsat Sport.
Średni udział zajmującego pierwsze miejsce Eurosportu w ubiegłym miesiącu w grupie 4+ wyniósł 0,64 proc. i był o 8,3 proc. niższy niż rok wcześniej - wynika z danych AGB NMR.
Polsat Sport, który uplasował się na miejscu drugim z udziałem na poziomie 0,43 proc., zanotował spadek wynoszący 44,3 proc. Wynikał on zapewne m.in. z wyłączenia stacji z oferty Vectry i Multimedia Polska, 2. i 3. największej sieci kablowej w Polsce, co miało miejsce w styczniu br.
Trzecie miejsce zajął kanał Polsat Sport Extra, którego udział wzrósł o 6,9 proc. do 0,17 proc. Stacja ta też znikła z oferty Vectry i Multimedii, ale jesienią ub.r. znacznie poszerzyła zasięg w Cyfrowym Polsacie, dołączając do pakietu Familijnego.
Największy wzrost (o 142,9 proc.) w zestawieniu dotyczył Eurosportu 2. Jego udział w marcu br. wyniósł 0,07 proc. W sierpniu ub.r. stacja kupiła prawa do pokazywania spotkań Bundesligi.
W grupie 16-49 liderem również był Eurosportu (z 0,48 proc. udziału), a drugie miejsce zajął Polsat Sport (0,43 proc. udziału). Na trzeciej pozycji uplasował się natomiast Canal+ Sport, który zanotował 0,22 proc. udziału.
Największy wzrost w grupie komercyjnej dotyczył stacji TVP Sport, której udział poszedł do góry dwukrotnie do 0,14 proc. Największy spadek zanotował natomiast kanał ESPN Classic (o 57 proc. do 0,01 proc.).