Telewizja2013-02-05
6

Eurosport na czele kanałów tematycznych, TTV do góry o 990 proc. (top 90)

W styczniu br. liderem oglądalności wśród kanałów tematycznych był Eurosport. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansowała stacja TVP Seriale. Największy wzrost w obu grupach zanotowała TTV. Top 90 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W styczniu 2013 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych kanałów tematycznych (bez stacji newsowych) zajął Eurosport. W porównaniu do analogicznego okresu rok temu jego udział wzrósł o 21,83 proc. i tym samym wyniósł on 1,07 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Na drugą pozycję, aż z miejsca 11., awansował dziecięcy kanał MiniMini+. Zanotował on wzrost udziału o 67,21 proc. do poziomu 0,92 proc. Na podium uplasowała się jeszcze stacja TVP Seriale, która rok temu zajmowała miejsce 9. Natomiast jej udział w styczniu br. wyniósł 0,86 proc. po wzroście o 54,94 proc.

Tuż za podium - tak jak rok wcześniej - uplasował się filmowy kanał AXN, który zanotował wzrost udziału o 4,64 proc. do 0,83 proc. Z kolei na piąte miejsce - z 14. - awansował kanał Kino Polska, którego udział poszedł do góry o 70,04 proc. do poziomu 0,79 proc.

Oczko niżej uplasowała się nadająca naziemnie stacja TTV. Udział tego kanału w styczniu br. wyniósł niecałe 0,79 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r., kiedy to stacja ta rozpoczęła nadawanie, jej udział wzrósł aż o 990,28 proc. To zdecydowanie największy wzrost w rankingu.

Z kolei na 9. miejscu w zestawieniu uplasował się monitowany od sierpnia ub.r. kanał ATM Rozrywka, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 0,65 proc. On również jest dostępny w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze takie stacje jak Disney Junior, Discovery Channel oraz TVN Style.

Zobacz tabelę


W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, nowym liderem została stacja TVP Seriale, awansująca z pozycji 9. Jej udział tutaj poszedł do góry o 58,61 proc. do 1,07 proc.

W tym zestawieniu drugie miejsce zajął kanał Discovery (1,06 proc., + 14,46 proc.). Z kolei na ostatnie miejsce podium - z pozycji lidera - spadł kanał AXN (1,02 proc., + 2,32 proc.).

Największy wzrost w pierwszej dziesiątce (wynoszący 122,75 proc) zanotowała naziemna Eska TV, która awansowała z pozycji 27. na 9.

Zobacz tabelę


Zestawienie obejmuje kanały tematyczne z wyłączeniem stacji informacyjnych. Dane Nielsen Audience Measurement udostępnione zostały dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:mk

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas