Telewizja 2013-02-08
1

Eurosport umocnił się na pozycji lidera kanałów sportowych

W styczniu 2013 roku wśród kanałów sportowych na pozycji lidera umocnił się Eurosport, który jednocześnie pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei ponownie najwięcej stracił ESPN Classic. Tuż za podium uplasował się Polsat Sport News.

Udział liderującego Eurosportu w styczniu 2013 roku wyniósł 1,07 proc., czyli o 21,8 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jest to jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.

Druga lokata należała do stacji Polsat Sport, której udział spadł o 2,1 proc. do poziomu 0,42 proc. Ostatnie miejsce podium zajął kanał TVP Sport, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 0,39 proc. po spadku o 6,4 proc.

Tuż za podium ulokował się nadający od czerwca 2011 roku Polsat Sport News, którego oglądalność przez Nielsen Audience Measurement mierzona jest od początku listopada ub.r. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 0,25 proc. Polsat Sport News tak wysoki wynik zanotował dlatego, iż obecnie nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

Z kolei największy spadek dotknął plasującego się na ostatniej pozycji kanału ESPN Classic. Jego udział w analizowanym miesiącu spadł praktycznie do zera, gdyż nie przekroczył już nawet granicy 0,01 proc.

Zobacz tabelę


Także i w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w zeszłym miesiącu zajął Eurosport (wzrost udziału o 24,4 proc. do 0,89 proc. - największy w zestawieniu), drugie - Polsat Sport (0,39 proc. udziału, - 4,4 proc.), a trzecie - TVP Sport (0,37 proc. udziału, - 13,0 proc.)

Z kolei największy spadek także i tutaj zanotował ESPN Classic - jego udział również i w tym ujęciu spadł praktycznie do zera.

Zobacz tabelę


Najchętniej oglądanym programem w kanałach sportowych w styczniu 2013 roku była transmisja Pucharu Świata w Skokach Narciarskich, którą na antenie Eurosportu oglądało aż 883 tys. widzów. W rankingu top 10 programów stacja ta umieściła cztery pozycje. Po trzy miejsca w rankingu przypadły pozycjom wyemitowanym przez TVP Sport oraz Polsat Sport.

Zobacz tabelę


Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor: pp

Więcej informacji: kanał sportowy

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas