Radio2011-08-25
18

Eurozet: dobrze wyliczyliśmy podwyżkę reklam w RMF FM

Przedstawiciele Eurozetu nie zgadzają się z zarzutami Grupy RMF, że zawyżyli wzrost cennika reklamowego w RMF FM. Kierujący w Eurozecie sprzedażą i marketingiem Jaromir Sroga zaznacza przy tym, że rozumie wprowadzanie tak dużych podwyżek przez konkurenta.

Dyskusja przedstawicieli Eurozetu i Grupy RMF, o ile wzrosły w ciągu trzech lat ceny reklam w RMF FM, zaczęła się, kiedy udostępniono nowy cennik reklamowy Radia ZET, zmieniony po raz pierwszy od trzech lat (szczegóły tej oferty). W towarzyszącym temu komunikacie prasowym Jaromir Sroga, dyrektor sprzedaży i marketingu Eurozetu, ocenił, że w ciągu trzech ostatnich lat ceny reklam w RMF FM wzrosły o blisko jedną trzecią. Szybko zaprzeczyli temu przedstawiciele Grupy RMF - ich zdaniem spoty w RMF FM zdrożały w skali trzech lat tylko o jedną piątą (więcej na ten temat).

- Najwyraźniej musieliśmy przyjąć inne założenia niż krytycy naszej metody - komentuje Jaromir Sroga, dodając, że w swoich wyliczeniach wzięli pod uwagę dane cennikowe RMF FM z listopada 2008 roku i września br. - Uwzględniliśmy wartości najbardziej interesujące branżę reklamową i reklamodawców, tj. wszystkie dni tygodnia w najważniejszym komercyjnie paśmie słuchania, czyli w godzinach od 6:00 do 20:00. Analogiczne wyliczenia przeprowadziliśmy dla dni powszednich - opisuje Sroga. Zaznacza, że nie uwzględnili mało istotnych z perspektywy reklamodawców obniżek cen w późnych godzinach nocnych, ale identyczną metodę przyjęli też dla prezentacji podwyżki w Radiu ZET.

- W zależności od przyjętych założeń kalkulacja średniego wzrostu cen reklam w RMF FM może wynieść w porównywanym czasie od 25 proc. do znacznie powyżej 30 proc. - twierdzi Jaromir Sroga. - Uzasadnia to zatem przytoczone w naszym komunikacie sformułowanie o wzroście tych cen bliskim jednej trzeciej - ocenia.

Dyrektor sprzedaży i marketingu Eurozetu zastrzega, że jest daleki od  krytykowania polityki podwyżek cen reklam w stacjach Grupy RMF. - Wręcz przeciwnie, uważam te podwyżki za uzasadnione w kontekście często przepełnionych bloków reklamowych tej stacji i szczerze gratuluję konkurentowi tej koniunktury - deklaruje. - Zresztą w naszym komunikacie prasowym uzasadniałem podwyżkę cen reklam Radia ZET przede wszystkim dobrą koniunkturą dla radia, a nie jedynie podwyżkami cen konkurencji - dodaje. Jaromir Sroga zwraca przy tym uwagę, że o ile w okresie 2008-2011 RMF FM zanotowało wzrost słuchalności, o tyle w ciągu ostatniego roku ta tendencja się odwraca.

Autor:tw

Więcej informacji:Eurozet, Jaromir Sroga

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas