Internet 2010-06-08
4

Eurozet uruchomił niagaro.pl - serwis streamingu i pobierania muzyki (wideo)

Eurozet udostępnił serwis niagaro.pl umożliwiający odpłatne słuchanie on-line i pobieranie 2 mln piosenek. Witryna powstała we współpracy z agencją Artegence.

Uruchomiony właśnie serwis niagaro.pl pozwala internautom słuchać muzykę w trybie on-line, tworzyć własne playlisty i dzielić się nimi z innymi użytkownikami, a także pobierać wybrane piosenki – w formacie mp3, bez DRM – na komputer lub telefon komórkowy. Zasoby witryny składają się z 2 mln piosenek – zarówno polskich, jak i zagranicznych. Na stronie działają mechanizmy badające gusta muzyczne internautów i proponujące im określone albumy i piosenki oraz wyszukiwarka pozwalająca znajdować pliki z muzyką nie tylko po wykonawcach, tytułach i gatunkach, lecz także po hasłach takich jak „samochodowa”, „imprezowa” czy „romantyczna”. Ofertę witryny uzupełniają funkcjonalności społecznościowe: poszukiwanie przyjaciół o podobnych gustach muzycznych, przesyłanie sobie prywatnych wiadomości i rekomendowanie treści na Facebooku. Na stronę można też importować swoje listy odtwarzania z serwisu last.fm.

Z niagaro.pl można korzystać w trojaki sposób. Każdy internauta bez logowania ma dostęp do predefiniowanych playlist i mechanizmu dostosowującego muzykę do indywidualnych gustów. Po założeniu bezpłatnego konta w serwisie uzyskuje się dodatkowo dostęp do wszystkich playlist innych użytkowników oraz opcji zapisywania w systemie swoich preferencji muzycznych. Ponadto można wykupić dwa rodzaje abonamentów – taki umożliwiający streaming dowolnych utworów przez dobę, tydzień, miesiąc lub rok albo dodatkowo opcję pobrania w tym czasie określonej liczby plików mp3. Przykładowo przy abonamencie półrocznym są dostępne pakiety od 5 do 50 piosenek, które można legalnie ściągnąć przez ten okres. Najtańszy dostęp miesięczny kosztuje 5 zł przy płatności przelewem i kartą albo 9 zł przy płatności SMS-em.

W serwisie niagaro.pl znajduje się obecnie muzyka z katalogów dwóch głównych wytwórni działających w Polsce: Universal Music i Sony Music oraz kilku oficyn niezależnych. Eurozet negocjuje z dwoma pozostałymi dużymi wytwórniami funkcjonującymi w naszym kraju, których katalogi być może znajdą się na stronie już we wrześniu, kiedy zostanie ona udostępniona w wersji stabilnej. Serwis jest skierowany do internautów w wieku 16-35 lat z miast powyżej 20 tys. mieszkańców, a w ciągu roku ma zyskać 750 tys. użytkowników w skali miesięcznej, z których 200 tys. założy sobie w nim konto. Strona będzie czerpać zyski przede wszystkim z opłat od internautów, a w mniejszym stopniu z reklam (które nie będą wyświetlane użytkownikom z wykupionym abonamentem). Serwis ma osiągnąć poziom rentowności w 2012 roku.

Eurozet, który uruchomił niagaro.pl we współpracy z agencją interaktywną Artegence podkreśla, że to jedyny taki serwis w Polsce, odzwierciedlający coraz częstsze przechodzenie przez internautów od słuchania muzyki z plików mp3 do korzystania ze streamingu Firma pracowała nad stroną przez dwa lata, z czego sporo czasu zajęły negocjacje z wytwórniami muzycznymi.

Autor: tw

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas