Internet2017-08-29
4

Facebook nie pozwoli reklamować się stronom publikującym fake newsy

Facebook poinformował o wprowadzeniu nowej metody walki z fałszywymi newsami publikowanymi na platformie. Według zapowiedzi strony zamieszczające notorycznie fake newsy nie będą mogły reklamować się na Facebooku.

O nowych rozwiązaniach Facebook poinformował w komunikacie zaznaczając, że są one wprowadzane natychmiast i obowiązują od poniedziałku.

Zapowiedziane przez Facebooka zmiany zakładają, że funkcjonujące w serwisie strony publikujące cyklicznie fake newsy rozpoznane przez zewnętrznych audytorów (fact checkers) zostaną pozbawione możliwości wykupienia reklam na Facebooku.

Brak możliwości reklamowania się na platformie oznacza, że strony kolportujące fałszywe informacje będą miały utrudniony dostęp do użytkowników, bowiem bez możliwości promowania staną się mniej widoczne w Newsfeedzie. To z kolei przełoży się bezpośrednio na przychody firm prowadzących strony publikujące fake newsy.

W komunikacie Facebook nie sprecyzował jaka liczba fake newsów lub częstotliwość ich zamieszczania spowoduje objęcie strony reklamowymi restrykcjami. Zaznaczył jednak, że jeśli konkretna strona dotknięta blokadą przestanie publikować dezinformacje będzie mogła ponownie skorzystać z możliwości płatnego promowania się na Facebooku.

Serwis kierowany przez Marka Zuckerberga wielokrotnie podkreślał, że walka ze zjawiskiem fake news jest jednym z jego priorytetów i podejmuje starania by była skuteczna. Może to potwierdzać m.in. fakt, że w lipcu br. zmieniono algorytm Facebooka dzięki czemu linki do fake newsów są mniej widoczne w Newsfeedzie.

Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mln.

 

Autor:ps

Więcej informacji:Facebook, reklama, fake news

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas