Internet2018-04-27
3

Facebook pokazuje w reklamie swoje problemy i zapowiada poprawę

W nowym spocie reklamowym Facebook przyznaje, że takie zjawiska jak clickbait, fake news i spam stanowią istotne problemy w serwisie. Firma zapowiada poprawę i powrót do swoich korzeni które służyły łączeniu ze sobą ludzi.

W pierwszej części trwającego minutę spotu Facebook przypomina, że powstał po to by w internecie łączyć ze sobą przyjaciół, nawiązywać nowe relacje i przywoływać te już zapomniane.

W kolejnych sekundach reklamy serwis przyznaje, że w pewnym momencie przyzwolił na pojawienie się na platformie niekorzystnych zjawisk, takich jak spam, clickbait czy fake newsy.

W końcowej części filmiku Facebook obiecuje naprawienie swoich błędów i powrót do korzeni serwisu, który został stworzony po to by wiązać ze sobą ludzi i budować społeczności. Firma zapowiada, że zadba o to by Facebooka stał się znowu przyjaznym i bezpiecznym miejscem w internecie.

Wizualną warstwę spotu stanowi pokaz slajdów z autentycznych zdjęć zamieszczanych przez użytkowników oraz fragmenty filmów wideo publikowanych na kontach internautów.

Emitowany obecnie spot jest częścią działań Facebooka, które mają poprawić reputację serwisu i odbudować zaufanie do niego po wybuchu w marcu br. afery Cambridge Analytica, gdy okazało się że Facebook przekazał na zewnątrz informacje o użytkownikach bez ich zgody. Skandal spowodował największych kryzys wizerunkowy w historii Facebooka, a jego założyciela Marka Zuckerberga zaprowadził przed komisje Kongresu USA i zmusił do wyjaśnień jak doszło do drastycznego naruszenia prywatności użytkowników.

Autor:ps

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas