Internet2021-06-04
3

Facebook wspiera Miesiąc Dumy. Tęczowe awatary, tła z motywami LGBTQ+, naklejki w aplikacjach

Facebook zamierza uczcić Miesiąc Dumy 2021 wzmacniając głos społeczności LGBTQ+ na swoich platformach. W tym czasie w Polsce wspólne z Kampanią Przeciw Homofobii prowadzi akcję społeczną Na wyciągnięcie ręki, a na Facebooku i Instagramie dostępne są tęczowe awatary, tła z motywami LGBTQ+, naklejki i dedykowanie hasztagi.

Niedawno TikTok rozpoczął w Polsce kampanię wspierającą tegoroczny Miesiąc Dumy. W ramach akcji w centrum Warszawy powstał mural na cześć polskich tiktokerów reprezentujących społeczność LGBTQ+ pod hasłem „Każdy różny, ale równy”.

Facebook wspiera LGBTQ+

Teraz własne działania związane z tegorocznym Miesiącem Dumy zapowiedział także Facebook. Firma informuje, że chcąc wesprzeć osoby LGBTQ+ na całym świecie współpracuje z  lokalnymi organizacjami pozarządowymi i ekspertami w temacie zdrowia psychicznego.

Czytaj także: Rosyjski sąd nałożył na Facebooka grzywnę w wysokości 26 mln rubli, a na Google 6 mln rubli

W Polsce Facebook połączył swoje siły z Kampanią Przeciw Homofobii, we wspólnej akcji społecznej Na wyciągnięcie ręki, która ma na celu udzielenie wsparcia młodym osobom LGBTQ+ i wskazanie, gdzie mogą szukać pomocy - tej specjalistycznej, którą niosą organizacje społeczne, jak i tej, którą mogą dać im rówieśnicy w grupach na Facebooku.

Jak informuje Facebook w Niemczech, we współpracy z Pride Berlin, uruchomiony zostanie chatbot na Messengerze z informacjami o społecznościach na Facebooku i inspirujących twórcach, a także kontaktami do organizacji pozarządowych, oferujących wsparcie psychologiczne.

Według zapowiedzi przez cały czerwiec br. będzie można znaleźć informacje publikowane przez lokalne organizacje publiczne i pozarządowe na temat wsparcia społeczności LGBTQ+ w formacie Instagram Guides.

Nowe funkcje o tematyce Pride

Od początku czerwca na platformie Facebooka dostępne są także awatary i tła z motywami LGBTQ+ oraz naklejki do używania zarówno w postach, jak i w relacjach.

Facebook zaznacza, że w wyniku współpracy z niebinarną berlińską artystką Jasminą El Bouamraoui (EL BOUM) powstało tegoroczne logo Pride dla aplikacji Facebooka.

Z kolei we współpracy z trzema międzynarodowymi ilustratorami LGBTQ+, Instagram wprowadził nowe naklejki Pride, które mają odzwierciedlać różnorodność społeczności LGBTQ+, między innymi nonkonformistyczne, aseksualne, transpłciowe i niebinarne.

Czytaj także: Olga Tokarczuk, Agnieszka Holland i Anja Rubik ambasadorkami fundacji Equaversity/Równorodność

Na Instagram wróciły także tęczowe hasztagi Miesiąca Dumy. Przez cały czerwiec w aktualnościach i relacjach można będzie zobaczyć tęczowy gradient przy hasztagach związanych z Pride. Gdy jeden z nich znajdzie się w opublikowanej relacji, jej obramowanie zmieni kolor na tęczowy, a zdjęcie lub film będzie dostępne przez 24 godziny.

W pierwszym kwartale br. przychody Facebooka poszły w górę rok do roku o 48 proc. do 26,17 mld dolarów, a zysk netto - z 4,9 do 9,5 mld dolarów. Z jego platform miesięcznie korzysta już 3,45 mld użytkowników, a tylko z Facebooka - 2,85 mld.

Autor:ps

Więcej informacji:Facebook, Miesiąc Dumy, LGBTQ+, kampania

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas