Internet2014-05-21
0

Facebook zaczyna współpracę z Publicis Groupe

Facebook nawiązał wieloletnią współpracę z koncernem reklamowym Publicis Groupe, która ma opiewać na kilkaset milionów dolarów.

Umowa zawarta między obiema firmami dotyczy reklam wideo, które miałyby być wyświetlane zarówno na Facebooku jak i w należącym do niego mobilnym serwisie społecznościowym Instagram. Nieoficjalnie mówi się, że miałoby to przynieść amerykańskiej firmie zysk rzędu 500 mln dolarów.

Publicis Groupe miałaby w wyniku współpracy uzyskać dostęp do danych użytkowników Facebooka, co pozwoli na ocenę skuteczności działań reklamowych. Co więcej, pracownicy firmy Zuckerberga mają współpracować z agencją w celu przygotowania specjalnych, nowych formatów reklamowych dla Instagrama.

Facebook potwierdził współpracę z Publicisem, tłumacząc w oficjalnym oświadczeniu, że skoncentruje się ona na przybliżeniu klientom oferowanych produktów oraz tworzeniu nowych narzędzi planowania i mierzenia efektów. W ostatecznym rozrachunku ma to przełożyć się na łatwiejsze i skuteczniejsze kupowanie powierzchni reklamowej na Facebooku, a także udowodnić marketingową skuteczność serwisu.

>>> Omnicom i Publicis odwołują fuzję. "Odrębne kultury korporacyjne"

Publicis jest jedną z największych holdingów reklamowych na świecie. Do jego klientów należą m.in. American Express, Bank of America, Coca-Cola, General Mills, General Motors, McDonald’s, Samsung, Sprint oraz Walmart. Za realizację umowy z Facebookiem mają początkowo odpowiadać oddziały z Ameryki Północnej. W późniejszym czasie zostanie ona rozszerzona na cały świat.

Autor:tp

Więcej informacji:Facebook, Publicis Groupe, Publicis

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas