Internet2020-03-02
7

Facebook zmienia Messengera. Znika zakładka Discover i chatboty, ważniejszy kontakt ze znajomymi

Facebook zapowiedział wprowadzenie zmian w należącym do niego komunikatorze Messenger. Według planu z głównego okna aplikacji zniknie zakładka Discover, ukryte zostaną też chatboty pozwalające na kontakt z markami. Nowości mają odrodzić kontakty pomiędzy znajomymi na platformie i ułatwić dostęp do publikowanych przez nich treści.

Należący do Facebooka komunikator Messenger funkcjonuje na rynku od 2011 r. Według danych z połowy 2019 r. z platformy korzysta globalnie ponad 1,3 mld użytkowników, Messenger jest też jedną z najpopularniejszych aplikacji ostatniej dekady.

Znika sekcja Discover

Teraz Facebook zapowiedział wprowadzenie zmian w mobilnej wersji Messengera. Najważniejszą z nich jest usunięcie z głównego okna aplikacji zakładki Discover pozwalającej na znajdowanie przez użytkowników treści polecanych przez algorytm.

Po wycofaniu sekcji Discover w głównym oknie Messengera mają pozostać jedynie 2 główne opcje: Ludzie oraz Czaty. W tej pierwszej znajdzie się łatwy dostęp do sekcji Stories zawierającej treści zamieszczane przez użytkowników komunikatora.

Według zapowiedzi zmiany oznaczają też mniejsze niż dotąd eksponowanie chatbotów pozwalających na bezpośrednie kontakty internautów z konkretnymi markami, a także sekcji związanej z grami mobilnymi.

Prostota i wygoda

Potwierdzając wprowadzenie zmian w komunikatorze Messenger Facebook zaznacza, że staną się one widoczne dla wszystkich użytkowników w niedługim czasie.

Serwis wyjaśnia, że wprowadzane na platformie nowości są motywowane chęcią uproszczenia korzystania z platformy i uczynienia jej bardziej przyjazną dla użytkowników. Chodzi też o to by Messenger był nastawiony przede wszystkim na bezpośrednie kontakty pomiędzy internautami i łatwiejszy dostęp do treści publikowanych przez użytkowników.

W IV kwartale 2019 r. kwartale Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.

Autor:ps

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas