Prasa2016-08-08
26

„Fakt”, „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” z najniższą sprzedażą w historii. „Przegląd Sportowy” o 12 proc. do góry (dane za czerwiec)

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w czerwcu br. był „Fakt”. Na plusie znalazły się tylko: „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Polska Codziennie”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czerwcu 2016 roku wyniosła 270 045 egz., czyli o 7,89 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 133 494 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 13,48 proc. - najbardziej w zestawieniu. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 6,95 proc. do 129 802 egz.

Warto dodać, że „Fakt”, „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” zanotowały najniższą miesięczną sprzedaż w historii.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 3 proc. Dziennik ten w czerwcu br. sprzedawał się w liczbie 54 226 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 40 686 egz., po spadku o 5,88 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mógł wydawany przez Ringier Axel Springer Polska „Przegląd Sportowy”, który w czerwcu br. szeroko relacjonował turniej piłkarski Euro 2016. Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,60 proc. i wyniosła 34 543 egz.

Zyskała jeszcze tylko „Gazeta Polska Codziennie” (Infor Biznes), która w zestawieniu znalazła się na kolejnej lokacie (wzrost o 1,78 proc. do 19 850 egz.).

Zobacz tabelę

W czerwcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, który zyskał 25,09 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,84 proc.

Zobacz tabelę


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(26)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas