Internet2014-07-09
0

„Fakt” liderem gazet w internecie. W dół „Super Express” i „Gazeta Wyborcza”, rekord „Przeglądu Sportowego”

Serwis „Faktu” jest niezmiennie najpopularniejszy wśród stron gazet codziennych. Duży wzrost w skali roku zanotowała witryna „Przeglądu Sportowego”, natomiast spore spadki zanotowały serwisy „Super Expressu” i „Gazety Wyborczej”.

W kwietniu br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 2,94 mln internautów, którzy wykonali w nim 107,1 mln odsłon (w tym 14,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 20 minut i 19 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Fakt.pl jest liderem wśród stron gazet ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników i odsłon. W pierwszym kryterium wyprzedził w kwietniu witrynę „Super Expressu” (Murator) zaledwie o 56 tys. użytkowników, za to odsłon zanotował ponad trzy razy więcej niż SE.pl i Wyborcza.pl.

Z kolei zdecydowanie na najdłużej internautów przyciągają serwisy dzienników biznesowych: „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkietu” (Gremi Business Communication). Z pierwszego przeciętny użytkownik korzystał przez ponad półtorej godziny (dokładnie 94:48 minut), a z drugiego przez prawie godzinę (56:12 minut). Za to na stronie „Polski” (Grupa Polskapresse) każdy użytkownik spędził średnio zaledwie 3:54 minuty.

>>> „Dziennik Gazeta Prawna i „Dziennik Bałtycki” liderami w sprzedaży e-wydań

Wyborcza.pl i Wyborcza.biz, tak samo jak inne serwisy „Gazety Wyborczej” od początku lutego są objęte płatnym dostępem do treści (za darmo można przeczytać tylko 10 tekstów). Ich wyniki z lutego i marca analizowaliśmy miesiąc temu (zobacz szczegóły).

Również dwie witryny są związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną”: poświęcona tylko gospodarce i prawu Gazetaprawna.pl i bardziej lifestyle’owy, bliższy portalom horyzontalnym Dziennik.pl. W kwietniu pierwszy serwis miał o jedną trzecią użytkowników więcej od drugiego, ale ponad dwa razy mniej odsłon i prawie dwukrotnie krótszy czas przypadający na każdego użytkownika.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2014 roku

Jako jedyny w zestawieniu serwis „Naszego Dziennika” nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają na stronie użytkownicy.

Zobacz tabelę


Fakt.pl odwiedziło w kwietniu br. nieznacznie więcej (o 9 tys.) internautów niż rok wcześniej Wykonali oni w serwisie aż o 47,3 mln odsłon więcej (to wzrost o 79 proc.), a każdy korzystał z niego przez 6:54 minuty dłużej (51,8 proc. w górę). Za to SE.pl stracił w skali roku 458,5 tys. użytkowników, 3,6 mln odsłon i 26 sekund na przeciętnego użytkownika (to spadki o 13,7 proc., 10,2 proc. i 5,7 proc.).

Wyborcza.pl przy 99 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (to 4 proc. w górę) zanotowała o 4,8 mln odsłon mniej (13,4 proc. w dół) i 6:16 krótszy czas przypadający na przeciętnego użytkownika (27,8 proc. w dół). Wyborcza.biz straciła 92,9 tys. użytkowników, 217 tys. odsłon i 24 sekundy na użytkownika (to spadki o 5,8 proc., 1,3 proc. i 2,7 proc.).

Spadki zanotowały również serwisy Gazetaprawna.pl, Rp.pl i Dziennik.pl. Jedynie ten pierwszy miał o 114,4 tys. użytkowników więcej niż w kwietniu ub.r. (9 proc. w górę), natomiast na Dziennik.pl liczba odsłon zmalała o 2,3 mln (13,9 proc. w dół), a średni czas na użytkownika - o 2:21 sekundy (18,6 proc. w dół).

Za to serwis „Przeglądu Sportwego” (Ringier Axel Springer Polska) zyskał w skali roku 220,7 tys. użytkowników, 7,2 mln odsłon i 34 sekundy czasu spędzanego na stronie przez przeciętnego użytkownika, co oznacza wzrosty o 44,8 proc., 79,3 proc. i 3,2 proc.

Zobacz tabelę

Na kolejnej podstronie analizujemy wyniki serwisów „Faktu”, „Super Expressu”, „Gazety Wyborczej” i „Przeglądu Sportowego” w 2013 i 2014 roku

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas