Prasa2014-07-04
28

„Fakt” liderem, „Gazeta Polska Codziennie” z największym spadkiem

W maju br. większość dzienników ogólnopolskich zanotowało spadki sprzedaży ogółem, zaś tradycyjnie najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł tylko „Parkiet”.

Jak wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju 2014 roku wyniosła 314 567 egz., czyli 6,88 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 170 276 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się  o 16,43 proc., co było drugim największym spadkiem w całym rankingu.

Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik w maju br. zmalał o 4,10 proc. do 150 714 egz.

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 9,27 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 56 128 egz.

Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 22,34 proc. - odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego tytułu w maju br. wyniósł 20 380 egz.

Z kolei jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 24,86 proc. i wyniosła 4 626 egz.

Zobacz tabelę

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(28)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas