W lipcu br. liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach był „Fakt”, ale odnotował on największy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej zyskał „Dziennik Gazeta Prawna”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w lipcu 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 263 159 egz.
W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 10,45 proc. - najbardziej w zestawieniu. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,80 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 135 454 egz., notując spadek o 3,61 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,37 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 4,28 proc. i wyniosła 98 459 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 69,25 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), której średni wynik poszedł do góry o 16,82 proc. do 5 833 egz. Tytuł ten zajął miejsce siódme.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.