Prasa2014-05-12
8

„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” powiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą”

Niezmiennie najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach jest „Fakt”. Drugie miejsce zajmuje „Super Express”, a dopiero trzecia jest „Gazeta Wyborcza”. W I kwartale br. prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.

W pierwszych trzech miesiącach br. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w samych kioskach i salonikach prasowych sprzedawał się średnio w liczbie 340 796 egz. W porównaniu do I kwartału 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,05 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,94 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> „Fakt” liderem dzienników w I kwartale 2014 r., ostro w dół „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”

Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 155 585 egz., notując spadek o 1,95 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,48 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 18,46 proc. i wyniosła 119 293 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,08 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała jednak będącą na piątym miejscu „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której wynik spadł o 28,01 proc. do 20 590 egz.

>>> Przeglądaj okładki gazet i czasopism w naszym nowym dziale Jedynki

Natomiast jedyny wzrost w tym zestawieniu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż w punktach sprzedających prasę zwiększyła się bowiem o 19,99 proc. do 1 663 egz. Tytuł ten zajął jednak ostatnie miejsce.

Zobacz tabelę


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Autor:pp

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas