W styczniu br. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach pozostał „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Z kolei największy wzrost osiągnął „Parkiet”.
Średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety - w styczniu 2014 roku wyniosła 348 353 egz. W porównaniu do stycznia 2013 roku zmniejszyła się o 2,68 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,94 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
>>> „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” ostro w dół. „Dziennik Gazeta Prawna” przed „Rz”
Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 163 335 egz., notując wzrost o 3,07 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 12,18 proc. i wyniosła 130 282 egz.
W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,56 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (to największy udział wśród wszystkich tytułów w zestawieniu), z kolei w przypadku „Gazety Wyborczej” ten udział wyniósł 69,66 proc.
Z piątego na szóste spadła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). W styczniu br. dziennik ten notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 21 299 egz. Tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 27 proc.
Natomiast największy wzrost w tym ujęciu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż kioskowa zwiększyła się bowiem o 65,75 proc. do 1 684 egz.
Warto dodać, iż największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) - wyniósł on 67,78 proc.
Zobacz tabelę