Prasa2014-08-08
6

„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej w I półroczu. Tylko „Parkiet” na plusie

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach jest „Fakt”. Na podium plasują się jeszcze „Super Express” i „Gazeta Wyborcza”. W I półroczu br. prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.

W pierwszych sześciu miesiącach br. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w samych kioskach i salonikach prasowych sprzedawał się średnio w liczbie 329 511 egz. W porównaniu do I półrocza 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,38 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,85 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 152 131 egz., notując spadek o 2,72 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,42 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 17,04 proc. i wyniosła 115 926 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,35 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała jednak będącą na piątym miejscu „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej wynik zmniejszył się bowiem o 25,05 proc. do 20 419 egz.

Natomiast jedyny wzrost w tym zestawieniu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż w punktach sprzedających prasę zwiększyła się bowiem o 10,40 proc. do 1 613 egz. Tytuł ten zajął jednak ostatnie miejsce.

Zobacz tabelę


W czerwcu 2014 roku pierwsze miejsce również zajął „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem względem czerwca 2013 roku spadła o 4,35 proc. do poziomu 310 459 egz.

Druga pozycja należała do „Super Expressu” (w dół o 0,48 proc. do 146 792 egz.), natomiast na podium znalazła się jeszcze „Gazeta Wyborcza” (spadek o 11,41 proc. do 109 038 egz.).

Zobacz tabelę


 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas