Prasa2016-02-18
0

„Fakt” na czele czytelnictwa. „Przegląd Sportowy” z największym wzrostem w II półroczu 2015

Najchętniej czytanym dziennikiem ogólnopolskim w II półroczu ub.r. był „Fakt”, a na podium znalazły się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express” - wynika z najnowszego badania PBC.

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od lipca do grudnia 2015 roku sięgało 10,93 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,20 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 0,27 pkt. proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa wzrósł w ciągu roku o 0,24 pkt. proc. do 8,37 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 3,96 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,41 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik czytelnictwa poszedł do góry o 0,63 pkt. proc. do poziomu 3,47 proc. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Pierwszą piątkę uzupełnia dziennik „Metrocafe.pl” (Agora), który jest nową odsłoną bezpłatnej gazety „Metro” ze zmienionym logiem i odświeżoną makietą pisma (więcej na ten temat). Jego czytelnictwo w II półroczu ub.r. zwiększyło się o 0,18 pkt. proc. do 2,43 proc.

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali lipiec - grudzień 2015 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się o 0,65 pkt. proc. do 9,53 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (8,78 proc.; do góry o 0,49 proc.). Zaś na ostatnią lokatę podium awansował „Przegląd Sportowy”, który przed rokiem był czwarty (3,74 proc.; do góry o 0,66 proc.).

Warto dodać, że osiem tytułów w tym ujęciu miało większy wynik niż w grupie 15-75, a trzy dzienniki miały niższy udział.

Zobacz tabelę

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca 2014 do grudnia 2014 roku na losowej próbie 19 318 przypadków oraz od lipca 2015 do grudnia 2015 roku na losowej próbie 10 009 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 342 i 7 841 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W grudniu 2015 roku badaniem PBC nie objęty został dziennik „Metrocafe.pl”.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Fakt, czytelnictwo prasy, PBC

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas