Prasa2014-06-09
9

„Fakt” na czele sprzedaży kioskowej. Tylko „Parkiet” na plusie

W kwietniu br. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Zyskał tylko „Parkiet”.

W kwietniu br. w samych kioskach i salonikach prasowych „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 332 687 egz. W porównaniu do kwietnia 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 2,98 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,84 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 149 266 egz., notując spadek o 5,73 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,37 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 16,69 proc. i wyniosła 117 469 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,41 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała jednak będącą na piątym miejscu „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której wynik spadł o 25,54 proc. do 20 406 egz.

Natomiast jedyny wzrost w tym zestawieniu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż w punktach sprzedających prasę zwiększyła się bowiem o 0,06 proc. do 1 568 egz. (czyli o 1 egz.) Tytuł ten zajął jednak ostatnie miejsce.

Zobacz tabelę


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Autor:mk

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas