W sierpniu br. liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Giełdy Parkiet”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w sierpniu 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 267 159 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 10,31 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,83 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 131 169 egz., notując spadek o 5,52 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,34 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 13,76 proc. i wyniosła 90 049 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,83 proc. Przypomnijmy, że kilka dni temu Agora ogłosiła zwolnienia grupowe, które obejmą przede wszystkim redakcję oraz zespoły sprzedaży i wsparcia „GW”.
Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik w sierpniu br. zmalał o 25,62 proc. do 955 egz.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.