Prasa2010-07-21
2

“Fakt” najchętniej czytanym dziennikiem, a “Twój Styl” - miesięcznikiem

“Fakt”, “Tele Tydzień”, “Przyjaciółka” i “Twój Styl”  - to najchętniej czytane tytuły prasowe w poszczególnych kategoriach częstości ukazywania się – wynika z danych z badania PBC. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W kategorii dzienników liderami są tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) z czytelnictwem na poziomie 14,69 proc. i opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,60 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,76 proc.) oraz bezpłatne „Metro” Agory (6,32 proc.).


 

Zobacz tabelę


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 35,24 proc. ankietowanych
. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych czołowe miejsca z bardzo zbliżonymi wynikami zajmują „Chwila dla Ciebie” (Bauer) i „Pani Domu” (Edipresse Polska). Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,33 proc. wyprzedza „Politykę” (7,15 proc.). 

Zobacz tabelę


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie dwa czasopisma, które wcześniej ukazywały się co tydzień: „Przyjaciółka”
(Edipresse Polska) z wynikiem 17,37 proc. i „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 16,76 proc. Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Zobacz tabelę

 

Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,12 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencja, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,98 proc. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.  

Zobacz tabelę


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik”
(Axel Springer Polska), po który sięga 3,96 proc. respondentów. 

Zobacz tabelę



 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2009 roku do maja 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 271 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz” (od  grudnia 2009 do lutego 2010, próba 12 053), „Weranda” i „Wróżka” (grudzień 2009, próby po 20 170), „Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny” (od grudnia 2009 do stycznia 2010, próba 16 141), do stycznia 2010 tytuł ten wydawany jest jako dwumiesięcznik, „National Geographic. Traveler” (od grudnia 2009 do marca 2010, próba 8028),  do marca 2010 pismo to było dwumiesięcznikiem, „Style i Charaktery” (marzec 2010, próba 8028), “Rodzice” (grudzień 2009 : kwiecień 2010, próba 4010), do kwietnia 2010 roku tytuł ten był miesięcznikiem.

Autor:pp

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas