Prasa2014-12-29
8

„Fakt” najchętniej kupowany w kioskach. „GPC” i „DGP” z największymi spadkami

W październiku 2014 roku najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.

W samych kioskach i salonikach prasowych w październiku br. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 319 562 egz. W porównaniu do października 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 0,28 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,87 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 158 520 egz., notując wzrost o 2,77 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,38 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 8,68 proc. i wyniosła 112 564 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,74 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała będącą na piątym miejscu „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej wynik zmniejszył się bowiem o 18,52 proc. do 18 409 egz. Niewiele mniej, bo 16,64 proc. (do 9 278 egz.), stracił plasujący się oczko niżej „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).

Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem w badanym miesiącu odnotował zajmujący dziewiątą pozycję „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - wyniósł on 15,68 proc.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/rosnie-sprzedaz-super-expressu-i-parkietu-gazeta-polska-codziennie-ponizej-20-tys-egz ##

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Autor:mk

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas