Internet2018-04-04
7

Fakt.pl liderem, SE.pl bliżej Wyborcza.pl, mocno w górę serwis „Przeglądu Sportowego” i Dziennik.pl (witryny gazet)

Wśród serwisów internetowych dzienników ogólnopolskich zdecydowanym liderem jest Fakt.pl, który pod względem zasięgu wyprzedził Wyborcza.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Przegladsportowy.pl, Dziennik.pl, serwis „Super Expressu” SE.pl, Polskatimes.pl i Forsal.pl, natomiast spadki wyników zanotowały Wyborcza.pl i PB.pl.

W lutym br. Fakt.pl (Grupa Onet-RAS Polska) odwiedziło 6,54 mln realnych użytkowników, czyli 23,4 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w portalu 116,87 mln odsłon, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 19 minut i 41 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Fakt.pl jest liderem w każdym z tych wskaźników. Największą przewagę nad serwisami innych dzienników ogólnopolskich ma w liczbie odsłon - zanotował ich w lutym dwa razy więcej niż Wyborcza.pl (58,45 mln) i trzy razy więcej niż serwis „Super Expressu” SE.pl (38,61 mln). Ponadto zanotował o 419,3 tys. użytkowników więcej od Wyborcza.pl oraz o 35 sekund dłuższy średni czas korzystania niż PB.pl. Po więcej niż 10 minut spędzili też przeciętnie odwiedzający na Parkiet.com (15 minut i 46 sekund) oraz Wyborcza.pl (10 minut i 39 sekund).

Z „Gazetą Wyborczą” (Agora) związane są dwie witryny: Wyborcza.pl (6,11 mln użytkowników i 58,45 mln odsłon) oraz Wyborcza.biz (1,1 mln użytkowników i 2,33 mln odsłon). W obu od czterech lat obowiązuje płatny system dostępu do treści, z którego na koniec ub.r. korzystało 133 tys. użytkowników.

Wiele odpłatnych treści jest również w serwisach Rp.pl (3,03 mln użytkowników i 12,09 mln odsłon), Gazetaprawna.pl (2,67 mln użytkowników i 8,87 mln odsłon), PB.pl (614,9 tys. użytkowników i 4,27 mln odsłon) oraz Parkiet.com (140,2 tys. użytkowników i 1,96 mln odsłon). Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” oprócz Gazetaprawna.pl związane są portale Dziennik.pl i Forsal.pl.

Na Polskatimes.pl przeciętny użytkownik spędził jedynie minutę i 39 sekund, a na Wyborcza.biz - minutę i 44 sekundy. Ten pierwszy serwis znalazł się w zestawieniu, ponieważ nadal ma profil ogólnopolski, mimo że dziennik „Polska” od wielu lat nie ukazuje się już w całym kraju.

Na komputerach Wyborcza.pl miała 3,47 mln użytkowników, będąc liderem przed Fakt.pl, który z 3,17 mln odwiedzających tylko nieznacznie wyprzedził SE.pl (3,13 mln). Pierwszy portal zanotował 31,66 mln odsłon, drugi - 46,47 mln, a trzeci - 17,99 mln.

Z PB.pl użytkownik korzystał przeciętnie przez 24 minuty i 49 sekund, a z Parkiet.com - przez 20 minut i 19 sekund.

Z kolei na smartfonach i tabletach Fakt.pl zanotował 4,48 mln użytkowników, wyprzedzając Wyborcza.pl mającą 3,79 mln użytkowników i SE.pl z 3,23 mln odwiedzających.

Jeszcze większą przewagę portal „Faktu” miał pod względem liczby odsłon i średniego czasu korzystania. Zanotował 70,4 mln odsłon, podczas gdy Wyborcza.pl miała ich 26,79 mln, a SE.pl - 20,62 mln. Na Fakt.pl odwiedzający spędził przeciętnie 17 minut i dwie sekundy, natomiast z pozostałych witryn poziom 5 minut przekroczyły jedynie PB.pl (6 minut i 52 sekundy), Wyborcza.pl (6 minut i 46 sekund), Przegladsportowy.pl (6 minut i 33 sekundy) oraz SE.pl (5 minut i 4 sekundy).

Zasięg Fakt.pl zwiększył się w skali roku o 3,48 pkt proc., czyli 17,5 proc. Jednocześnie portal zyskał 26,96 mln odsłon oraz 2 minuty i 42 sekundy średniego czasu korzystania (to 30 i 15,9 proc. w górę).

Za to Wyborcza.pl straciła w skali roku 0,36 pkt proc. zasięgu, 4,17 mln odsłon i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 1,6, 6,6 i 8,2 proc. w dół). W zestawieniu spadki wszystkich wskaźników zanotował jeszcze tylko PB.pl - 0,03 pkt proc. zasięgu, 130,3 tys. odsłon oraz 37 sekund średniego czasu korzystania (1,3, 3 i 3,1 proc. w dół).

SE.pl zyskał 1,05 pkt proc. zasięgu, 9,18 mln odsłon i 52 sekundy przeciętnego czasu spędzonego w serwisie (to 5,6, 31,3 i 18,8 proc. w górę). Natomiast Przegladsportowy.pl przy wzroście zasięgu o 2,96 pkt proc. i liczby odsłon o 2,65 mln (czyli 33,9 i 14,4 proc.) stracił 2 minuty i 17 sekund średniego czasu korzystania (25,1 proc. w dół).

Rp.pl co prawda zyskała 0,48 pkt proc. zasięgu (4,6 proc. w górę), ale zanotował jednocześnie spadek o 14,45 mln odsłon oraz 3 minuty i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania (czyli 54,4 i 45,4 proc.). Z kolei Dziennik.pl osiągnął wzrost o 1,7 pkt proc. zasięgu i 2,11 mln odsłon (25,7 i 15,5 proc.), przy spadku średniego czasu spędzanego przez użytkownika o 37 sekund (czyli 10,9 proc.).

Polskatimes.pl zyskała 0,42 pkt proc. zasięgu i 256 tys. odsłon (15,4 i 10,4 proc. w górę), a Forsal.pl - 0,35 pkt proc. zasięgu i 255,1 tys. odsłon (17,3 i 9,5 proc.). Jednocześnie w obu serwisach zmalał przeciętny czas spędzany przez odwiedzających. Natomiast Parkiet.com przy wzroście zasięgu o 0,07 pkt proc. (czyli 16,3 proc.) zanotował spadek liczby odsłon o 1,54 mln (to 44 proc. w dół) oraz średniego czasu korzystania o 18 minut i 50 sekund (czyli 54,4 proc.).

Autor:tw

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas