W listopadzie wzrosła sprzedaż "Faktu", natomiast spadła "Gazety Wyborczej. "Nowy Dzień" na czwartym miejscu.
Wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) przesłanych wczoraj do wortalu Wirtualnemedia.pl.
Według ZKDP, średnia sprzedaż "Faktu", lidera na rynku, wyniosła w listopadzie 559 237 egzemplarzy (miesiąc wcześniej 539 tys. 104 egz.), co oznacza wzrost o prawie 11 proc. wobec listopada 2004 roku.
Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" wyniosła w tym czasie 413 784 egz. (miesiąc wcześniej 441 tys. 18 egz.) i była niższa o ponad 3 proc. niż w listopadzie 2004 roku.
Średnia sprzedaż "Super Expressu", zajmującego trzecie miejsce, wyniosła 227 902 egz. (miesiąc wcześnej 209 tys. 436 egz.) i była niższa niż w analogicznym okresie 2004 roku o 2 proc..
Na czwartym miejscu uplasował się rynkowy debiutant - dziennik "Nowy Dzień", którego średnia sprzedaż wyniosła 210 972 egz. (szczegółowe wyniki - kliknij)
W listopadzie średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej", która spadła na piąte miejsce, wyniosła 181 159 egzemplarzy.
Zobacz tabelęze=1>Parkiet Gazeta Giełdy
W okresie styczeń-listopad 2005 sprzedaż "Faktu" była na poziomie 519,3 tys. egzemplarzy, oznacza to spadek o 3,9 proc. do analogicznego okresu 2004 r.
W tym czasie swój wynik poprawiła"Gazeta Wyborcza". Jej sprzedaż wyniosła 451,8 tys. egzemplarzy i była wyższa o 4,1 proc. niż rok wcześniej.
"Super Express" sprzedawał w tym okresie 215,5 tys. egzemplarzy, co daje wynik gorszy o 6,3 proc. Sprzedaż "Rzeczpospolitej" wyniosła 182,8 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek o 0,2 proc.
dane za październik 2005 r.