Telewizja2017-04-05
27

„Fakty” i „Wiadomości” wyprzedziły „Teleexpress”, który stracił 610 tys. widzów

Justyna Pochanke, fot. tvnJustyna Pochanke, fot. tvn

W marcu br. nowym liderem oglądalności serwisów informacyjnych zostały „Fakty”. Wszystkie czołowe programy straciły jednak oglądających, a najmocniejszy spadek zaliczył „Teleexpress” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Fakty” w marcu 2017 roku oglądało średnio 3,09 mln widzów, co zapewniło TVN 21,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 6,84 proc. widzów, czyli 227 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 23,64 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 3,28 mln widzów, co przełożyło się na 23,27 proc. udziału. Było to o 5,45 proc. mniej, niż w marcu 2016 roku.

Drugie miejsce zajęły „Wiadomości” TVP1, które awansowały z trzeciej lokaty. Ich oglądalność jednak zmalała o 9,55 proc. (305 tys. widzów) i w marcu 2017 roku wyniosła ona 2,89 mln osób. Z kolei udział serwisu wyniósł 19,22 proc. (rok wcześniej było to 21,38 proc.).

Z pozycji lidera na trzecie miejsce spadł „Teleexpress” TVP1. Widownia tego dziennika zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 17,47 proc. (607 tys. osób) do 2,87 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku zmalał z 32,06 proc. do 28,13 proc.

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,19 mln osób, po spadku o 3,23 proc. Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w marcu br. oglądało 2,35 mln widzów, czyli o 3,72 proc. mniej, niż przed rokiem.

Natomiast wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 poszedł w dół o 13,06 proc. do 1,28 mln widzów.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w marcu 2017 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 7,17 proc. do 1,08 mln oglądających.

Z kolei najwięcej straciły tutaj „Wiadomości” - było to 16,73 proc. do 659 tys. widzów.

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(27)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas