Największe tygodniki opinii zamknęły październik ogromnymi spadkamisprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem. Liderem była "Polityka",najwięcej stracił "Wprost" i "Newsweek Polska" - raport portaluWirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Polityki" w październiku br. wyniosła 153 452egz. i była o 5 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu ubiegłegoroku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasyopracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Zarejestruj się, wymieniaj wiedzę,doświadczenia i poglądy z innymi profesjonalistami
Cafe.Wirtualnemedia.pl - portalspołecznościowy dla ludzi mediów, reklamy, internetu, marketingu,PR, badań i gospodarki!
Na drugim miejscu znalazł się "Gość Niedzielny" (WydawnictwoKurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny), który sprzedał się wilości 139 551 egz. (wzrost o 3 proc.), a na pozycji trzeciejuplasował się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) ze sprzedażąogółem na poziomie 113 135 egz. (spadek o 19 proc.).
Najbardziej w segmencie spadła jednak sprzedaż zajmującegoczwarte miejsce tygodnika "Wprost", który we wrześniu br. rozszedłsię w ilości 101 377 egz., czyli o 20 proc. mniejszej niż rokwcześniej.
Porównując dane "miesiąc do miesiąca" to najwięcej zyskał "GośćNiedzielny", a najwięcej stracił "Przekrój".
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej izagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk MirosławKuliś), która w październiku br. sprzedała się w ilości 306 407egz., co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 5 proc.
Zobacz tabelę
Sprzedaż ogółem "Gazety Polskiej" (Niezależne WydawnictwoPolskie) wyniosła w październiku br. średnio 25 101 egz. (25851 rokwcześniej).