Kultura2017-05-02
17

Telewizja Polska z umową na tegoroczny festiwal w Opolu, bez koncertu alternatywnego

Wiceprezes TVP Maciej Stanecki i Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola fot. urząd miasta OpolaWiceprezes TVP Maciej Stanecki i Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola fot. urząd miasta Opola

Telewizja Polska i władze Opola podpisały umowę dotyczącą wspólnej organizacji tegorocznego Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej. Miasto wesprze imprezę kwotą 800 tys. zł. Inaczej niż przed rokiem nie odbędzie się dodatkowy koncert muzyki alternatywnej.

W lutym br. przedstawiciele Telewizji Polskiej i Opola poinformowali, że tegoroczny Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej odbędzie się w dniach 9-11 czerwca i będzie transmitowany w TVP1, a obszernie relacjonowany także w TVP3 Opole. Jednocześnie nadawca i władze miasta rozpoczęły rozmowy dotyczące szczegółów współpracy. W kwietniu radni Opola wyrazili zgodę, żeby prezydent miasta przez cztery lata na organizację festiwalu przeznaczył 4,8 mln zł.

- Oczekujemy podpisania umowy wieloletniej, natomiast przez co, że bardzo późno radni Opola zdecydowali o dofinansowaniu festiwalu, może się okazać, że ze względów formalnych podpiszemy umowę na ten rok z możliwością przedłużenia na kolejne lata - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl półtora tygodnia temu Maciej Stanecki, wiceprezes TVP.

Ostatecznie nadawca i władze Opola podpisali porozumienie dotyczące tylko tegorocznej edycji festiwalu, o czym poinformowano w piątek. Z miejskiego budżetu zostanie ona dofinansowana kwotą 800 tys. zł.

- Mieliśmy swoje oczekiwania, są one spełnione przez telewizję. Myślę, że warunki umowy są bardzo dobre dla obu stron - powiedział w piątek prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski w programie TVP3 Opole, w którym gościł razem z Maciejem Staneckim. - Współpraca z Telewizją Polską zawsze przynosiła miastu profity: docenienie, zauważenie, świetną promocję. Festiwal Polskiej Piosenki jest wielką wartością i dla miasta, i dla telewizji. Co roku mamy więcej, lepiej, mocniej obecne Opole w festiwalu - podkreślił.

Wiśniewski zaznaczył, że miastu zależało, żeby festiwal trwał trzy dni, a Telewizja Polska włączyła się w dodatkowe wydarzenia związane z imprezą. W tym roku odbędą się m.in. otwarte koncerty: hip hopowy (3 czerwca) i rockowy (4 czerwca).

Jak poinformowaliśmy tydzień temu, podczas tegorocznego festiwalu w Opolu oprócz corocznych koncertów premier i debiutów odbędą się m.in. jubileuszowe koncerty Maryli Rodowicz i Andrzeja Piasecznego, jubileuszowy koncert-kabareton Jana Pietrzaka, koncert z muzyką taneczną oraz z największymi przebojami (podczas tego ostatniego nie będą już wręczane SuperJedynki).

Przed rokiem festiwal w Opolu trwał cztery dni - ostatniego wieczoru dobył się koncert muzyki alternatywnej, który transmitowano w TVP Kultura i TVP HD. W tym roku taki dodatkowy koncert nie zostanie zorganizowany z przyczyn finansowych.

- Byliśmy bardzo zadowoleni po zeszłorocznym koncercie, który cieszył się wielkim powodzeniem w TVP Kultura i powtarzany wielokrotnie w ciągu roku przyciąga widownię - zaznaczył Maciej Stanecki na antenie TVP3 Opole. - Trzeba uczciwie powiedzieć, że sytuacja finansowa mediów publicznych w związku z brakiem ustawy normującej finansowanie jest taka, że uniemożliwia nam zrealizowanie tego zamiaru - wyjaśnił.

Wiadomo już, że sponsorami tegorocznego festiwalu będzie kilka czołowych spółek państwowych, m.in. z branży energetycznej.

Transmisje z pierwszych trzech dni zeszłorocznego festiwalu w Opolu oglądało w TVP1 średnio 2,35 mln widzów, co zapewniło stacji pozycję lidera pasma i cennikowo 6,13 mln zł z reklam.

Autor:tw

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas