Telewizja2020-12-18
9

Kanał filmowy Filmax wkrótce rozpocznie nadawanie

Logotyp kanału FilmaxLogotyp kanału Filmax

Pod koniec grudnia należąca do Michała Winnickiego spółka MWE Broadcast uruchomi nowy filmowy kanał Filmax. Brokerem reklamowym stacji będzie Biuro Reklamy TVP. - Pieniądze uzyskane przeze mnie ze sprzedaży akcji Stopklatki postanowiłem w pełni przeznaczyć na uruchomienie własnego kanału o takiej tematyce - mówi Wirtualnemedia.pl Winnicki.

W ofercie programowej Filmax mają znaleźć się amerykańskie filmy i seriale, w tym w szczególności kino akcji, komedie i westerny.

Nadawca zapowiada również produkcje azjatyckie z Brucem Lee i Jackie Chanem na czele.

W ramówce znajdą się też magazyny filmowe ukazujące kulisy produkcji największych hitów kinowych.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Grupą docelową kanału będą osoby w wieku 50+, które - jak informuje nadawca „filmów i seriali dalej szukają w telewizji, a nie w serwisach SVOD”.

- Na fakt uruchomienia kanału Filmax złożyło się kilka rzeczy. Jest to przede wszystkim odpowiedź na zapytania z rynku. Wielu operatorów nie zaakceptowało podwyżek płatnych kanałów Telewizji Polsat i otrzymywaliśmy wprost pytania czy grupa MWE Networks ma substytut dla Polsatu Film. Przeanalizowaliśmy sytuację i postanowiliśmy stworzyć taki produkt - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, właściciel MWE Networks.

- Wierzę w telewizję tematyczną oraz kanały filmowe, dlatego przez długi czas byłem jednym z największych drobnych akcjonariuszy Stopklatki S.A. Jednakże Kino Polska wycofało spółkę z GPW i ogłosiło wezwanie na akcje. Pieniądze uzyskane przeze mnie ze sprzedaży akcji Stopklatki postanowiłem w pełni przeznaczyć na uruchomienie własnego kanału o takiej tematyce pod nazwą Filmax - dodaje.

Filmax ma zacząć nadawanie pod koniec grudnia br. Możliwe, że stacja zostanie uruchomiona tuż przed świętami Bożego Narodzenia.

Kanał będzie dostępny w jakościach HD oraz 4K. Znajdzie się w ofercie należących do Michała Winnikckiego multipleksów: L1, L3, L4 oraz Multipleksu Szczecińskiego. Nadawca podpisał już umowy na dystrybucję kanału z kilkoma największymi operatorami telewizji kablowej, w tym m.in. Toya.

Od 1 stycznia 2021 roku Filmax znajdzie się w panelu Nielsena, a za sprzedaż reklam odpowiadać będzie Biuro Reklamy Telewizji Polskiej.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas