Internet 2015-02-19
4

Filmweb.pl dominuje wśród serwisów o filmach i serialach. W górę Teleshow.wp.pl, w dół Aleseriale.pl i Film.interia.pl

Filmweb.pl pozostaje zdecydowanie najpopularniejszym serwisem poświęconym filmom i serialom, generując więcej odsłon niż sześć kolejnych czołowych witryn. W skali roku spory wzrost popularności osiągnął Teleshow.wp.pl, a spadki zanotowały Aleseriale.pl i Film.interia.pl.

W grudniu ub.r. Filmweb.pl odwiedziło 4,93 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim 230,1 mln odsłon krajowych (w tym 26,6 mln mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 28 minut i 35 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis jest zdecydowanym liderem wśród stron z informacjami o filmach i serialach we wszystkich statystykach. Największą przewagę ma w liczbie odsłon - w grudniu zanotował ich więcej niż łącznie sześć kolejnych stron z tej kategorii (230,1 mln wobec 212,2 mln). Ponadto Filmweb odwiedziło o 1,26 mln użytkowników więcej niż sekcję filmową Onetu i o 2,08 mln więcej niż analogiczny dział WP.pl, a przeciętny odwiedzający korzystał z niego o połowę dłużej niż w przypadku sekcji Onetu, prawie pięć razy dłużej niż z działu filmowego Interii i mniej więcej trzy razy dłużej niż w przypadku pozostałych stron z zestawienia.

Oprócz Filmwebu w zestawieniu znalazły się strony należące do portali horyzontalnych: ich sekcje oraz serwisy tematyczne: Aleseriale.pl (należący do Grupy Wirtualna Polska) i Światseriali.pl (należący do Interii).

Zaznaczmy, że analizowane witryny mają nieco inne profile redakcyjne i zakresy tematyczne. Przykładowo Filmweb oprócz filmów i seriali informuje też o grach oraz ma rozbudowane opcje społecznościowe, natomiast Teleshow.wp.pl zawiera informacje o wszystkich produkcjach telewizyjnych, także te o tabloidowym charakterze.

Poza rankingiem znalazły się natomiast Stopklatka.pl (z 518,5 tys. użytkowników i 2,88 mln odsłon krajowych w grudniu ub.r.) oraz będący bazą informacji tylko o rodzimej kinematografii Filmpolski.pl (z 213,6 tys. użytkowników w grudniu).

Zobacz tabelę


W skali roku Filmweb zyskał 275,2 tys. użytkowników (to wzrost 5,9 proc.), ale zanotował o 14,2 mln odsłon krajowych mniej (5,8 proc. w dół), natomiast średni czas korzystania przez odwiedzającego wydłużył się o 14 sekund (czyli o 0,8 proc.).

Sekcja filmowa Onetu zanotowała o 87,5 tys. użytkowników i 4,1 mln odsłon krajowych (to 2,4 i 7,6 proc. w górę), a sekcja WP.pl straciła 24,2 tys. użytkowników i 15,2 mln odsłon (0,8 i 26,1 proc. w dół). Na obu stronach zmalał przeciętny czas spędzany przez każdego użytkownika - odpowiednio o 1:47 i 1:32 minuty (czyli o 8,6 i 14,5 proc.).

Z kolei Teleshow.wp.pl zyskał rok do roku 730,3 tys. użytkowników, 20,1 mln odsłon krajowych i 3:07 minuty przypadające na przeciętnego odwiedzającego (to wzrosty o 41,9, 92,2 i 48,4 proc.).

Za to kolejne witryny w rankingu zanotowały duże spadki. Aleseriale.pl stracił 333 tys. użytkowników, 29,1 mln odsłon krajowych i 4:38 minuty na użytkownika (to 13,6, 35,9 i 34,7 proc. w dół), Światseriali.pl - 80 tys. użytkowników, 7,9 mln odsłon i 3:20 minuty na użytkownika (6,9, 43,7 i 26,3 proc. w dół), a sekcja filmowa Interii - 448,7 tys. użytkowników, 4,1 mln odsłon i 59 sekund na użytkownika (31,4, 38,8 i 14,1 proc. w dół)

Zobacz tabelę

Autor: Tomasz Wojtas

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas