Finałowy mecz Euro 2008 Hiszpania - Niemcy obejrzało ponad 8,1 mlnwidzów. Cieszył się on mniejszą oglądalnością niż mecze finałowepoprzednich dwóch Mistrzostw Europy w piłce nożnej i osiągnąłczwarty najlepszy wynik wśród wszystkich spotkań Euro 2008.
Finał w samym Polsacie obejrzało 7,9 mln widzów. Łącznie obiestacje miały w tym czasie udział w rynku wynoszący 55,7 proc. Dlaporównania finałowy mecz Euro 2000 rozegrany między Włochami aFrancją przyciągnął przed ekrany 8,8 mln osób, dając transmitującejgo TVP 1 62,89 proc. udziału, a finał Euro 2004 Portugalia - Grecjamiał 9,56 mln oglądających przy udziale wynoszącym 63,16 proc. (teżgo nadawała Jedynka).
Zobacz tabelę
Średnio wszystkie mecze Euro 2008 na antenie Polsatu oglądało 4,4mln widzów. Łącznie z powtórkami przeciętna widownia spotkań naantenie Polsatu wyniosła 3,93 mln osób, w Polsacie Sport - 48 tys.,a Polsacie Sport Extra - 82 tys.
Trzema najpopularniejszymi meczami Euro 2008 były spotkania zudziałem polskiej drużyny. Mecz Niemcy - Polska widziało łącznie wPolsacie i Polsacie Sport Extra ponad 10,9 mln widzów (sam Polsatprzyciągnął 10,5 mln osób), Austria - Polska - 10,6 mln widzów(10,3 mln), a Polska - Chorwacja - 8,9 mln widzów (8,6 mln).
Zobacz tabelęWidzami Mistrzostw Europy w piłce nożnej 2008 byli w większościmężczyźni, osoby w wieku 30 - 35 lat i powyżej 40. roku życia orazmieszkańcy wsi i dużych miast.
Zobacz tabelę
Wszystkie dane AGB Nielsen Media Research.