Telewizja2020-10-13
13

2,51 mln widzów finałowego meczu Igi Świątek podczas Roland-Garros w TVN i Eurosporcie 1

Sobotnie spotkanie Igi Świątek z Sofią Kenin w finale Roland-Garros na antenie TVN oglądało 1,35 mln widzów, a w Eurosporcie 1 - 1,16 mln. Łączna widownia spotkania w telewizji wyniosła 2,51 mln osób - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia widownia wygranego przez Igę Świątek finałowego meczu Roland-Garros (odbywał się w sobotę między godz. 15.00 a 16.55) pokazanego w TVN wyniosła 1,35 mln osób. Przełożyło się to na 14,75 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,05 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,35 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House.

Na antenie Eurosportu 1 spotkanie oglądało dodatkowo 1,16 mln osób, co dało stacji odpowiednio 12,66 proc., 10,59 proc. i 11,47 proc. udziału.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Przynajmniej przez 1 minutę mecz oglądało 3,53 mln widzów w 4+ w TVN oraz 1,96 mln w Eurosporcie 1.

Łączna widownia pojedynku na obu antenach wyniosła 2,51 mln osób (27,41 proc., 26,64 proc. i 27,82 proc. udziału).

- Podziwianie gry Igi Świątek podczas Roland-Garros było niesamowitym przeżyciem! Jestem dumna, że miliony Polaków mogły oglądać historyczny triumf Igi na antenach Eurosportu 1 i TVN. Sport to pasja i emocje, które najlepiej przeżywać wspólnie. Podjęliśmy szybkie i śmiałe decyzje, dzięki którym wszyscy fani w Polsce mogli wspierać Igę w tych ważnych i przełomowych momentach - powiedziała Dorota Żurkowska-Bytner, dyrektor Eurosport w Polsce i członek zarządu TVN S.A.

– Imponujące zwycięstwo Igi przejdzie do historii polskiego tenisa. Wszyscy jesteśmy pod wrażeniem stylu i klasy z jaką nasza zawodniczka triumfowała w Wielkim Szlemie. Śledzenie jej poczynań było dla nas wielkim przywilejem i ważnym przedsięwzięciem. Stworzyliśmy wyjątkowe wydarzenie na styku telewizji i internetu, które rozgrzało serca widzów. W tym tkwi siła nowoczesnych mediów – budowanie wieloplatformowej transmisji, która każdemu pozwala poczuć, że jest w centrum przełomowych momentów – dodał Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN i członek zarządu TVN S.A.

Jak już informowaliśmy, transmitowany we wtorek ćwierćfinałowy mecz Świątek (Polka zmierzyła się z Martiną Trevisan) oglądało 599 tys. widzów. Spotkanie było relacjonowane tylko na antenie Eurosportu 1.

Z kolei czwartkowy półfinałowy mecz Świątek (pojedynek z Nadią Podoroską) oglądało 527 tys. widzów w Eurosporcie 1 i 351 tys. w TVN (łącznie 878 tys. osób na obu antenach).

Iga Świątek podczas finału Roland-Garros zmierzyła się z Amerykanką Sofią Kenin. 19-latka wygrała spotkanie wynikami 6:4 i 6:1, dzięki czemu została pierwszą w jego historii Polką, która wygrała wielkoszlemowy turniej French Open.

Wygrana ta zdaniem ekspertów od marketingu sportowego znacząco zwiększa jej rozpoznawalność na całym świecie, ale nie tylko wśród kibiców, ale też reklamodawców. Zwycięstwo na paryskich kortach raczej na pewno wywinduje stawki dla polskiej tenisistki za potencjalne kontrakty reklamowe. W Polsce Iga Świątek może spodziewać się nawet 1 mln zł rocznie, na rynkach międzynarodowych gaże mogą być wyższe.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas