Prasa2016-12-02
0

„Financial Times” z większymi wpływami z internetu niż z wydań drukowanych

Dziennik „Financial Times” w trzech kwartałach tego roku po raz pierwszy uzyskał większe wpływy z internetowych subskrypcji niż z drukowanego wydania gazety. Przychody ze sprzedaży treści po raz pierwszy w historii są też wyższe niż te uzyskane z reklam.

Według informacji podanych przez „The Guardian” obecnie „Financial Times” ma w sumie ponad 843 tys. płatnych czytelników, zarówno w drukowanej jak i cyfrowej wersji gazety. To więcej o 13 proc. rok do roku, a w pierwszych trzech kwartałach br. za wzrost czytelnictwa odpowiada wyłącznie większa liczba internetowych subskrybentów „FT”.

Wydawca podaje także, że obecnie 60 proc. jego przychodów pochodzi ze sprzedaży treści (w druku i w sieci) i po raz pierwszy ten segment zyskał przewagę nad sprzedażą reklam na łamach dziennika.

W rozmowie z Guardianem szefowie „Financial Timesa” podkreślają, że polepszające się wyniki w segmencie cyfrowym są wynikiem kilku różnych czynników. Z jednej strony wydawca zachęca internautów do przejścia na model płatny i wyłączenia adblockerów, z drugiej zaś stale pracuje nad poprawą dostępności treści w swoim serwisie. Według informacji podanych przez wydawcę obecnie strona internetowa „FT” uruchamia się na kopmputerach w ciągu półtorej sekundy, zaś w urządzeniach mobilnych w czasie 2,1 sekundy.

W lipcu br. „Financial Times” został sprzedany za kwotę 844 mln dol. azjatyckiemu koncernowi Nikkei.

Autor:ps

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas